Pagina's

woensdag 25 januari 2012

Lantaarns…licht, warmte en gezelligheid!

Hoi!

Hebben jullie ook last van een beetje wintermoeheid? Overal om me heen hoor ik van mensen dat ze daar in januari last van hebben. Je kent dat wel: het gevoel van niet helemaal lekker in je vel zitten, een beetje verkouden zijn en een vermoeid gevoel. Dit onbestemde gevoel duurt een paar weken, totdat je naar buiten kijkt en ineens de eerste bloemen ziet bloeien, de vogels hun keeltjes hoort schrapen en je de zon voorzichtig weer ziet schijnen. Dan weet je het: het is lente! Dan is dat vermoeide gevoel ineens voorbij en heb je de lentekriebels!


Tot het zover is kunnen we niets anders doen dan het in huis zo gezellig en knus mogelijk te maken, een hele opoffering;) Dat doe je natuurlijk het beste met….kaarslicht! In woonwinkels, op brocante markten en zelfs bij de supermarkt of de bouwmarkt zie je ontzettend veel verschillende soorten kaarsenhouders. Van zesarmige kandelaars, tot kleine waxinelichthoudertjes. En van vazen voor drijfkaarsen tot lantaarns voor binnen en buiten. 

Op het moment heb ik vooral veel lantaarns in huis. Er zijn vele soorten te koop en de meeste zijn echt super leuk! Je kunt er op allerlei manieren mee decoreren. Het is bijvoorbeeld heel sfeervol om er een paar op de trap te zetten. Dit zag ik een tijdje geleden in de Ariadne at Home staan en dat vond ik zo’n leuk idee! Voor altijd is dat niet heel praktisch, maar op een avond dat je visite verwacht geeft het extra sfeer!
 


Wat ikzelf ook erg leuk vind is om lantaarns te vullen met steentjes, schelpen en LED lampjes. Dat heb ik bij enkele exemplaren thuis ook gedaan. Deze glazen lantaarn staat normaliter op de grond naast het raam. Omdat er een gordijn naast hangt vind ik het niet zo veilig om hierin een kaars aan te steken. Met LED lampjes creëer je zo toch een sfeervol hoekje zonder dat je een kaars hoeft aan te steken.

 
In de gang staat dit metalen exemplaar van Riverdale. Ook hier zitten LED lampjes in en een grote kaars (die iedere avond brand). Dat vind ik nou een gezellig gezicht als je binnenkomt in huis!

 
Op de overloop heb ik deze witte lantaarn staan van de Gamma. De tekst “Carpe Diem”spreekt me erg aan. Een leuke dagelijkse begroeting!


In de studeerkamer staat dit kleinere exemplaar in een dienblad op de meidenkast. Deze heb ik van een collega gekregen. Past prima in een beachy interieur vind je niet?

 
Hoe decoreren jullie met kaarsen in huis? Ik ben benieuwd! 

Groetjes,
Lindia 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen