Pagina's

zaterdag 25 februari 2012

De kussens in onze woonkamer

Hoi!

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik een blog heb geplaatst. Dat komt omdat ik in Winterberg ben geweest. Ik was nog nooit op wintersportvakantie geweest, dus Winterberg leek ons leuk om naartoe te gaan om te kijken of skiën mijn ding is. Het was echt super leuk! Heerlijk de hele dag in de natuur, lekker actief bezig zijn en genieten van de buitenlucht! Het is slechts een paar uur rijden naar Winterberg en je waant je dan in Oostenrijk. Prachtige bergen met naaldbomen en natuurlijk veel sneeuw. Ik ben helemaal verkocht en kan niet wachten om volgend jaar weer te gaan!

Maar goed…terug naar waar ik het eigenlijk over wil hebben vandaag; Kussens! Momenteel ben ik bezig om voor kennissen allerlei kussens te maken voor in hun woonkamer. Als die allemaal klaar zijn zal ik jullie zeker het resultaat laten zien, maar het leek me leuk om te laten zien welke (zelfgemaakte) kussens ik zelf in mijn woonkamer heb liggen.


Uiteraard zijn de kussens in mijn favoriete kleuren namelijk: blauw, wit, zandkleur. Ze zijn allen verschillend en in totaal heb ik ongeveer acht verschillende stofjes gebruikt. Deze komen bij de lapjesmarkt in Utrecht vandaan.


Onze bank is landelijk en vrij modern door de strakke minimalistische vormen. Om toch een beetje een knusse, warme en natuurlijk beachy uitstraling te creëren heb ik steeds meerdere kussens half over elkaar gelegd in groepjes bij elkaar die allemaal verschillend zijn.


Twee kussens heb ik gemaakt van kleine vierkante stukjes stof aan elkaar (patchwork). Hierdoor zie je de stofjes die in de andere kussens zijn gebruikt weer terugkomen zodat het geheel toch een eenheid vormt.

Al die kussens vind ik heel knus en gezellig. Af en toe maak ik weer eens een nieuw exemplaar en vervang ik er een. Zo blijft de uitstraling van de bank steeds veranderen en blijf ik ook lekker bezig:)

Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia

3 opmerkingen:

  1. Gezellig allemaal! ik zie dat je huis weer een stuk mooier is geworden dan toen ik er was!
    groetjes, Tuja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Lindia,
    IK vind je interieur zoooooo moooi. Het is alles dat ik mooi vind. de kleuren zijn perfect samen. van waar komt je zetel en tafel en stoelen ?
    Heel mooi
    Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Alexandra,

      De tafel en stoelen zijn van Henders & Hazel en de bank en fauteuil zijn van Montel

      Hartelijke groetjes,
      Lindia

      Verwijderen