Pagina's

donderdag 16 februari 2012

De wandconsole: een brocant stilleven!

Hoi!




Je ziet ze veel in de Ariadne At Home, op brocante markten en in woonwinkels: de wandconsoles. Super leuk vind ik die! In een handomdraai geef je een ruimte hiermee een brocante uitstraling. Ze passen in ieder huis (zelfs in een studentenkamer) omdat ze weinig ruimte innemen. Een wandconsole, ook wel kapstok of wandplank genoemd is niets anders dan een houten plank (soms metaal) waar je spulletjes op kunt zetten, die meestal aan weerszijden ondersteund wordt door sierlijk houtwerk. De meeste consoles hebben ook enkele haakjes om spulletjes aan op te hangen.

Je kunt van een console echt een mooi hoekje in je kamer maken, bijna een stilleven door er enkele bloemen, foto’s en dierbare spulletjes op te zetten. En het is weer eens wat anders dan een schilderij.



Een tip: als je op marktplaats op “brocante houten kapstok” zoekt vind je er veel! De prijzen lopen nogal uiteen, dus soms is het even zoeken voor je dat ene exemplaar hebt gevonden wat in jouw huis past.

Deze witte console hangt in onze woonkamer aan de muur. Wat ik super schattig vind zijn de verroeste hartvormige haakjes. Lief toch? Ik heb mijn eigen babyschoentjes aan een lintje aan één van deze haakjes bevestigd. Dat zou denk ik ook heel leuk staan in een kinderkamer! Het verrekkijkertje wat erop staat is een antiek toneelkijkertje dat ik van mijn oudoom heb geërfd. Ik vind hem heel mooi afsteken tegen de witte muur. Deze console komt bij Timzowood.nl vandaan.



De grijze console die je bovenaan deze blog ziet heb ik bij een internetwinkel gekocht: www.hetpeperkoekhuisje.nl  Echt een hele leuke webshop met betaalbare spulletjes! Onze grijze console hangt in de keuken en er staan wat voorraadpotten op met pasta en schelpen erin. Ook heb ik hier gedroogde lavendel uit de tuin in een vaasje op gezet. Natuurlijk hangen er hartjes aan de haakjes.


Je kunt met een console alle kanten op: zo kun je er in de keuken koffiemokken, of in de badkamer zeepjes aan hangen. In iedere kamer in huis staan ze leuk! En ja: je kunt ze natuurlijk ook gewoon als kaptsok gebruiken om je jassen aan op te hangen…..;)

Fijne avond!

Groetjes,
Lindia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen