Pagina's

maandag 6 februari 2012

Twee kussens met ruches

Hoi!


Vorige week ben ik naar de lapjesmarkt geweest in Utrecht om stof te kopen. Ik ben namelijk bezig met kussens te maken voor kennissen, voor bij hen in de woonkamer. Het leek ze leuk om allerlei soorten kussens te maken van verschillende afmetingen, patronen en stofjes. In totaal moeten het acht kussens worden. Zij hebben een grote U-vormige bank en met al die kussens krijg je een knusse en gezellige sfeer in de woonkamer.


Om te voorkomen dat het te rommelig wordt, hebben we ervoor gekozen om vier verschillende stoffen uit te kiezen en daarmee vervolgens te variëren. Dit zijn een witte en zandkleurige linnen stof, een grijze stof met witte stippen en een glanzende effen grijze stof. Het resultaat zal hoop ik een landelijke, romantische uitstraling geven met een knipoog naar het moderne. Omdat er ook veel Riviera Maison in hun woonkamer staat moeten de kussens hier goed bij aansluiten.

De eerste twee kussens zijn inmiddels af. Deze kussens moeten de basis vormen van de andere nog te maken exemplaren. Ze zijn precies tegenovergesteld van elkaar. Het ene kussen is wit met een grijze ruche rand en de andere is grijs met een witte ruche rand. Omdat ze met zo’n randje eraan mooi groot van formaat zijn geworden, zijn deze kussens zeer geschikt om er kleinere kussens schuin voor te leggen zodat je diepte creëert in je interieur.


Ik heb twee van de vier gekochte soorten stoffen gebruikt voor het maken van deze kussens: namelijk het witte linnen en de glanzende effen grijze stof. Wat ik hier leuk aan vind is dat deze kussens hierdoor zowel in een modern (door de glansstof) als in een brocant interieur (door het linnen) passen.

Persoonlijk vind ik het resultaat erg leuk geworden! Op naar de volgende zes!


Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Groetjes,
Lindia

p.s. Hieronder alvast een foto van exemplaar nummer drie waar ik gisteren aan begonnen ben……


5 opmerkingen:

  1. He Lindia!
    Wat ziet dat er prachtig uit zeg!!!
    zo te zien word het helemaal mooi!!
    Kan niet wachten totdat ze af zijn!!

    Liefs William,Cindy&Zoë

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijf me steeds verbazen hoe je die creaties weet te maken....leuk hoor...ben zelf niet zo van de roesjes maar vind het erg mooi gedaan!

    Keep up the good work!

    gr. Viv

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind die kussens echt super leuk..
    kan ik ze ook bij je bestellen?

    zou je mij misschien willen mailen??

    mentie@live.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik herken mijn eigen stijl in jouw creaties. Van Riviera Maison had ik nog nooit gehoord, maar ikzelf ga vaak naar Maison Du Monde (www.maison-du-monde.be). Hebben ze ook superleuke dingen.
    Mag ik vragen waar je de stoffen koopt voor de kussen?
    En zoals de voorgaande persoon reeds vroeg: verkoop je deze kussens ook?

    Groetjes,

    verdonckeline@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi!

    Ik ben blij dat je mijn kussens mooi vindt. Maison Du Monde is inderdaad een hele leuke webwinkel waar ze hele leuke spullen verkopen. Een leuke site om inspiratie op te doen! Meestal koop ik de stoffen op de lapjesmarkt in Utrecht. Dit is iedere zaterdagochtend en ze verkopen hier echt honderden stoffen. Heel leuk om hier regelmatig rond te kijken. Soms koop ik stoffen bij de Ikea. Dan koop ik een pak kant en klare gordijnen...hier kun je heel wat kussens uit halen:)

    Hoewel ik geen winkel heb waar ik kussens verkoop, vind ik het wel leuk om voor anderen kussens te maken. Deze rucheskussens heb ik bijvoorbeeld een tijdje geleden gemaakt op aanvraag. Deze exemplaren met rucherandje zijn vrij veel werk en kosten daarom 25 euro inclusief binnenkussen (of 20 euro als je alleen de hoes wilt). Mocht je het leuk vinden om te kijken, op mijn facebookpagina staan nog veel meer voorbeelden: http://www.facebook.com/hetbrocanteschelpenhuisje

    Mocht je interesse hebben dan kun je me altijd mailen, of als je vragen hebt om ze zelf te gaan maken natuurlijk ook:) Mijn emailadres is: lindia.van.munster@gmail.com

    Geniet van je weekend!

    Groetjes,
    Lindia

    BeantwoordenVerwijderen