Pagina's

maandag 20 februari 2012

Bloemen

Hoi!



Zijn jullie ook zo dol op bloemen? Zowel binnen- als buitenshuis zijn bloemen echte sfeermakers. Ze zijn ontzettend leuk om cadeau te geven of te krijgen en je kunt er in een handomdraai een hele kamer mee opfleuren. Ik vind het dan ook heel leuk om in huis met bloemen te decoreren! Ik doe ze bijvoorbeeld in een emaille lampetkan of in een glazen vaas met wat schelpjes erin.


Een bos roze Rozen straalt romantiek en liefde uit en is perfect om in huis te zetten rond Valentijnsdag. En wat dacht je van een bos Tulpen om een voorjaarssfeer mee te creĆ«ren?  Tulpen zijn wel wat meer werk omdat je ze regelmatig moet bijknippen, maar ze zijn het meer dan waard! Laatst had ik deze oranje exemplaren in huis. Zo prachtig met die donkere strepen aan de zijkant...


Op mijn nachtkastje had ik laatst deze gele bloemetjes staan. De gebruikte flesjes zijn een waterflesje en een leeg balsamico flesje (van de AH). Ik gebruik ook wel eens lege geurstokflesjes (van de Blokker). Deze lege flesje heb je eigenlijk over maar in plaats van ze in de glasbak te gooien kun je ze prima hergebruiken. Ze staan heel gezellig in een groepje bij elkaar. Je kunt er ook meerdere bij elkaar zetten op een dienblad met wat steentjes ertussen. Dan krijg je een sfeervol stilleven wat in ieders budget past;)


Rode bloemen vind ik super leuk rond de kerst en gekleurde Dahlia’s zijn in de zomer juist weer prachtig. Gedroogde Hortensia’s staan in het najaar prachtig in huis.

Deze paarse bloemen heb ik afgelopen zomer uit mijn eigen tuin gehaald. De hele kamer rook ernaar….heerlijk!


Lavendel haal ik ook uit mijn eigen tuin, zoals dit bosje bijvoorbeeld. Deze staat in de keuken op een wandconsole. Over een tijdje haal ik de lavendel daar weg om weer te verwerken in Lavendelhartjes.

Om bloemen een zo lang mogelijk leven te geven in huis knip ik ze eerst meestal een klein stukje af en zet ik ze gewoon in een vaas bij elkaar. Na een dag of 5 deel ik de bos juist op, zet ze in kleinere vaasjes en knip ik nog een flink stuk van iedere steel af. De bloemen bloeien vaak dan weer even op en blijven nog wat langer mooi.

Bloemen die uit zichzelf heel lang goed blijven in huis zijn Chrysanten. Daar heb je zo drie weken plezier van!

Groetjes,
Lindia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten