Pagina's

maandag 13 februari 2012

Valentijnsdag Tablescape

Hoi!



Morgen is het Valentijnsdag. Natuurlijk weet ik dat het voornamelijk een hoop commercieel gedoe is, maar het is voor mij wel een excuus om in huis te decoreren. Gisteren ben ik dan ook aan het tablescapen gegaan. Kennen jullie deze term? Tablescaping betekent eigenlijk niets anders dan het leuk/mooi dekken van een (eet)tafel. Dit kan in een thema zijn maar dat hoeft niet. Uiteraard ben ik nu zo vlak voor 14 februari in een Valentijnsthema gaan tablescapen. En welke kleur gebruik je hiervoor: roze natuurlijk!


Als basis heb ik een wit tafelkleed gebruikt en witte houten placemats van de IKEA. Daarop heb ik een plat en een diep bord gezet met in het diepe bord een patat/hapjes houder van Riviera Maison. Normaliter zitten er bij deze houdertjes witte met beige kartonnetjes in maar dat vind ik bij Valentijnsdag niet passen. Ik ben dan ook voor roze opgerolde servetten gegaan.


Bij iedere placemat heb ik twee wijnglazen neergezet. Dit vind ik altijd heel sfeervol en chique: een groter wijnglas voor de rode wijn, en een kleiner wijnglas voor de witte wijn of voor het water. Het bestek heb ik neergelegd zoals ik het mooi vind staan (maar waarschijnlijk niet zoals het precies hoort).

De servetten heb ik bij een brocant winkeltje vandaan. Als servetring heb ik simpelweg een klei tag aan een roze lintje bevestigd en deze met een strikje vastgeknoopt. De kleitags heb ik voorzien van de teksten Lief en Love voor een vleugje romantiek:)


Uiteraard staan er bloemen en waxinelichtjes op tafel. We hebben het immers wel over Valentijnsdag nietwaar?


In het midden van de tafel staat een etagère met fruitsnoepjes en LED lampjes. Deze etagère heb ik laatst gekocht bij een winkeltje in Utrecht voor maar 4 euro. Echt super leuk zo’n koopje! Deze laat ik nog wel een paar dagen in huis staan..zeker totdat alle snoepjes op zijn haha!


Gaan jullie nog wat leuks doen met Valentijnsdag?

Groetjes,
Lindia


4 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit!

    Gr. Viv

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie,gedekte tafel heel romantisch.


    liefs Therese

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er echt geweldig uit... Ik doe echt zo veel inspiratie op. De placemats geven zo'n strandsfeertje op tafel, vraag me af of IKEA ze nog heeft... en de bloemenvaas, wow! Zo romantisch.

    BeantwoordenVerwijderen