Pagina's

dinsdag 13 maart 2012

Decoreren met Brocante voorwerpen

Hoi!

Vinden jullie het ook zo leuk om in huis te decoreren met brocante voorwerpen? Voorwerpen die door de jaren heen versleten of beschadigd zijn geraakt zijn juist hierdoor heel sfeervol. Het verhaal dat er vaak achter zit is minstens zo leuk! Een heel huis vol brocante spullen vind ik persoonlijk meestal iets te veel van het goede. Door echter brocante voorwerpen en meubels met nieuwe woonaccessoires te combineren ontstaat een opvallend knus en gezellig interieur.


Oude emaille voorwerpen vind ik bijvoorbeeld heel erg mooi. Emaille is een beschermlaag van gesmolten glas over een metalen (of aardewerken) ondergrond.  Omdat het door de jaren heen nog wel eens barst, krijg je op deze plekken roest. Juist die oude emaille, verroeste voorwerpen vind ik erg mooi! Deze grote kan staat in onze slaapkamer op de linnenkast, gewoon ter decoratie.


Deze oude toneelkijker heb ik jullie al eens eerder laten zien. Hij staat in de woonkamer op een houten console. Hier hangen ook mijn babyschoentjes en er staat een glazen fles met rotan omhulsel.  Het hoesje van de toneelkijker is een leren tasje met een hengsel eraan. Deze heb ik ter decoratie in de studeerkamer aan de schommelstoel gehangen.


Een tijdje geleden mocht ik bij een oudoom van mij op zolder kijken of ik nog iets leuks wilde meenemen voor in huis. Daar vond ik deze twee prachtige kandelaars. Vinden jullie de oude patina niet prachtig? Ze zitten vol met krasjes en vlekken van het vele gebruik door de jaren heen. Ik heb er twee blauwe kaarsen in staan wat ik heel mooi vind afsteken bij het verkleurde brons. En een voordeel: mochten de katten ze er per ongeluk eens afstoten dan is er niets aan de hand; een krasje meer of minder valt toch niet op:)


Wat vinden jullie van dit glas in lood plaatje? Deze heeft mijn moeder jaren geleden van mijn oma gekregen. En nu hangt deze bij mij in het keukenraam. Op een zonnige dag wordt het licht prachtig gefilterd!


Decoreren met brocante voorwerpen is dus praktisch, leuk en uniek. Je hebt immers niet een product in huis wat iedereen al heeft. In combinatie met nieuwe spullen kun je een huis echt helemaal “jouw” stijl meegeven.
Hebben jullie ook (erf) stukken die ter decoratie in huis worden gebruikt? Het verhaal erachter is vaak heel leuk!

Groetjes,
Lindia


1 opmerking:

  1. gezellig!!!! Zo kan je alles leuk maken....

    BeantwoordenVerwijderen