Pagina's

maandag 26 maart 2012

DIY Paastak met Strikjes

Hoi!



Zijn jullie ook zo blij dat het maandag is;) De weekenden gaan altijd al snel voorbij maar het lijkt wel of afgelopen weekend nog sneller ging. Wij zijn gisteren gaan wandelen in het bos en dat was echt super met dit prachtige lenteweer!

Over iets minder dan twee weken is het al Pasen en ik vond het dan ook de hoogste tijd om de paastak neer te zetten. Hoewel ik in huis eigenlijk altijd pasteltinten gebruik vind ik het met Pasen juist leuk om wat opvallendere kleuren te gebruiken. Zo is geel natuurlijk een kleur die niet in een paastak mag ontbreken. Dit jaar heb ik ervoor gekozen om geel, wit en blauw te gebruiken.



Twee weken geleden zag ik deze paasdecoraties bij het tuincentrum liggen. Ik vond ze zo schattig dat ik ze niet kon laten liggen. Het zijn gestoffeerde kartonnen figuurtjes (een haasje, vogeltje, hartje en vlindertje) in het blauw.





In een paastak horen natuurlijk ook eieren te hangen en dit jaar vond ik het leuk om kwarteleieren te gebruiken. Deze eieren heb ik bij een bloemenwinkel gekocht. Hier verkochten ze lege kwarteleieren met een gaatje in de bovenkant. Precies wat ik nodig had dus! Ik heb de eitjes opgehangen aan een visdraadje door er een stukje tandenstoker in te steken.



Vervolgens heb ik om het visdraadje een stukje satijnlint gebonden en een strik gemaakt.





Het is even een gepriegel maar het resultaat is een heerlijk truttige paastak vol strikjes. En als straks de takken een beetje gaan uitlopen dan wordt het helemaal een vrolijk geheel nietwaar? De lampetkan waar de takken in staan is trouwens een emaille exemplaar van de IKEA.



Hebben jullie ook een paastak in huis staan? Welke kleuren gebruiken jullie en wat voor decoraties? Vinden jullie het ook leuk om in huis te decoreren voor de feestdagen en seizoenen of houden jullie liever het hele jaar door dezelfde decoraties?



Ik ben benieuwd!



Fijne avond nog! (heerlijk hé dat het nu weer zo lekker lang licht blijft)

Groetjes,
Lindia



2 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, die paaseitjes met strikjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Lindia,
    Dat ziet er erg gezellig uit, heel leuk!
    Grtjs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen