Pagina's

zondag 18 maart 2012

Fransblauwe Louvre luiken

Hoi!

Enkele weken geleden heb ik deze brocante luiken gekocht. Hoewel ik ze erg mooi vond, is donkergroen niet echt mijn kleur. Ik wilde de luiken dan ook graag restylen in een andere kleur. Ik was eigenlijk van plan voor lichtblauw of voor wit te gaan, maar toen ik bij de bouwmarkt ging kijken voor geschikte lak viel mijn oog op een blauw-grijze tint. In een huis met voornamelijk pasteltinten is deze accentkleur best opvallend! Ik was dan ook erg benieuwd naar hoe het resultaat zou zijn!


Deze kleur doet mij denken aan het Franse platteland. Je weet vast wel wat ik bedoel, van die Frans blauwe luiken of brocante meubels die je bij oude boerderijen ziet. Ondanks de nieuwe laklaag zie je nog duidelijk dat het oude luiken zijn. Hier en daar zijn er stukjes af en zitten er krassen en scheurtjes in het hout. De metalen delen zijn op sommige plaatsen wat verbogen. Juist die beschadigingen maken de luiken juist uniek!

Wat vinden jullie van het resultaat? Zelf ben ik er erg blij mee! Vorige week heb ik de luiken met de schuurmachine opgeschuurd en mijn man heeft de luiken vervolgens gegrondverfd en gelakt.


De luiken staan op een wit Queen Anne bureautje en steken daarbij mooi af tegen de witte muur. Ervoor heb ik verschillende glazen wekpotten gezet die onder andere gevuld zijn met lint, stukjes kant, knopen en gedroogde lavendel. Ik vind het geheel een gezellig knutselhoekje geworden.

Aan één van de luiken hangt een kleiketting gemaakt van schelpen, lint, klei tags en stukjes gescheurd linnen.

Vinden jullie het wat?
Groetjes,
Lindia

2 opmerkingen:

  1. heel mooi resultaat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk geworden!
    Ben jaloers op je mooie luikjes!!!

    grtjs Nienke

    BeantwoordenVerwijderen