Pagina's

dinsdag 20 maart 2012

High Tea tablescape

Hoi!
  
Vorige week heb ik voor mijn verjaardag een boekje gekregen met High Tea recepten met een kleine etagère erbij. Vinden jullie het geen schatje? Die roze en lichtblauwe kleurtjes met stipjes vind ik helemaal vrolijk.

Door deze etagère kreeg ik inspiratie om een High Tea tablescape te doen. Als basis heb ik een wit tafelkleed gebruikt. Dit doe ik eigenlijk altijd want wit is een rustige neutrale kleur die bij iedere tablescape zorgt dat het servies en de accessoires mooi tot hun recht komen.
Een paar jaar geleden heb ik eens bij mij thuis een High Tea georganiseerd en toen ben ik op internet gaan speuren naar brocant servies. Bij de webshop ‘brocante de knotwilg’ heb ik toen deze kop en schotels gekocht. Ze zijn van het merk Bavaria en ik vind ze super leuk. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van de kop staan roosjes. Heerlijk truttig zoals dat ook hoort bij een echte High Tea.



Op ieder schoteltje ligt een zilveren theelepel. Deze heb ik van verschillende mensen door de jaren heen gekregen en sommige exemplaren heb ik zelf gekocht bij rommelmarkten en op koninginnendag. De lepeltjes zijn dan ook allemaal verschillend.

Voor deze tablescape heb ik met laagjes gewerkt. Hiertoe heb ik een groot plat wit bord gebruikt met hierop een bewerkt taartbordje van glas. Daar bovenop ligt weer een brocant porseleinen bordje.


De servetringen zijn van Riviera Maison. Ik heb ze van mijn schoonzusje voor m’n verjaardag gekregen. Die schelpen zijn helemaal mijn ding;)


Op tafel staan twee etagères. Bij een echte High Tea zouden ze uiteraard gevuld zijn met taart, scones en sandwiches, maar nu heb ik er wat snoep op gelegd en twee stukjes overgebleven verjaardagstaart van de dag ervoor haha.



Als ik naar deze tablescape kijk dan krijg ik weer helemaal zin om een High Tea te organiseren!

Fijne avond nog!

Groetjes,
Lindia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen