Pagina's

donderdag 1 maart 2012

"Nieuwe" woonaccessoires

Hoi!

Vinden jullie ook niet dat er lente in de lucht zit? Het begin al wat warmer te worden en van de week zat er ’s avonds tijdens de schemer een Merel op onze schutting te zingen. Heerlijk geluid is dat! Afgelopen weekend ben ik naar het tuincentrum geweest om wat Primula’s te halen voor in de tuin. Dat geeft gelijk wat meer kleur en gisteren zag ik ook de eerste bloeiende Krokus in mijn tuin. Ik heb ongeveer 200 bloembollen gepland afgelopen najaar dus ik verwacht dat er nog wel meer zullen gaan bloeien!


Nu ik buiten de eerste tekenen van de lente zie, vind ik het binnen ook tijd om mijn woonaccessoires alvast wat aan te passen. Na de feestdagen had ik op mijn salontafel een dienblad gezet met leisteentjes en armeluiszilveren waxinelichthouders. Op mijn eettafel stond een zwart houten lantaarn met gouden steentjes erin en verschillende kaarsen. Deze chanel-achtige bling bling sfeer vond ik heel leuk toen het buiten zo donker en koud was, maar voor nu mag het allemaal wel wat lichter.

Dit was hoe het eruit zag:



Ik ben gaan neuzen in mijn kasten om te kijken wat ik nog aan spullen had en daar ben ik een heel eind mee gekomen. Op mijn salontafel staat nog steeds hetzelfde witte dienblad maar dan met kleine witte steentjes en schelpen. Ook staat er een rotan onderzetter met een witte waxinelichthouder en twee kandelaars met stompkaarsen. Ik ben erg blij met het resultaat. Het is licht, beachy en subtiel.

Zo is het nu:



Op de eettafel heb ik de zwarte lantaarn vervangen voor deze glazen paddenstoel. Bovenin heb ik gedroogd (zelf gevonden) stukjes drijfhout uit Noordwijk gelegd. Onderin liggen witte steentjes met één grote schelp.
Deze accessoires heb ik nu bijna een week en ik ben blij met hoe het in huis staat. Grappig vond ik dat het mijn schoonzusje gelijk opviel toen ze afgelopen weekend bij ons op visite was.


Binnenkort ga ik alles versieren voor de Pasen en dan wordt alles weer anders (geel, paaseieren, paashaasje etc.). Het blijft leuk om in huis te decoreren!

Veranderen jullie ook regelmatig jullie accessoires? Als je een beetje op mij lijkt dan kun je in je eigen kast een heleboel vinden om steeds af te wisselen haha!

Groetjes,
Lindia

4 opmerkingen:

  1. Een beetje late reactie: Super leuk Lin!
    Maar gaan jouw katten niet in / op dat dienblad graven of krabbelen aan alle rieten asseccoires?

    Ik heb zaterdag nog mijn huisje een beetje gepimpt!!! Een oud kastje van boven gehaald, wat spulletje verplaatst en deze hele metamorfose heeft me (nog) geen cent gekost!

    Heb in een opwelling (hoogzwanger van Liene) 2 lampjes gekocht...rete duur en nu vind ik ze dus echt niet meer leuk. Hopelijk vind ik in een leuk 2de handswinkeltje (zit een leuke in Vianen) 2 andere kapjes. Heb om de huidige kapjes al oude kralen kettingen gehangen maar dat is het net niet :-(

    grtjs Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Nienke,

    Gelukkig graven mijn katten niet in huis haha. Maar leuk is dat he dat je met spullen die je al hebt een hele metarmorfose kunt maken in huis! Ik vind het extra leuk als het pimpen van je huis niets of nauwelijks iets heeft gekost! Of als je zomaar tegen een koopje aanloopt.

    Met een nieuw kapje kun je een lamp inderdaad een hele andere uitstraling geven! Wij hebben thuis een houten lampenvoet wit geschilderd en een nieuwe kap op gezet en het werd gelijk een hele andere lamp! Je kunt lampenkapjes ook herstofferen.

    gr
    Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die Atmosphere soort paddenstoel van RM leuk, welke maat is dit? Heb hem even opgezocht maar ik kom dit model niet tegen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Aline, Deze paddenstoel heb ik een tijdje geleden gekocht en is van een oudere collectie. Ik weet dus niet of ze deze nog verkopen bij Riviera Maison. Er waren toen twee maten en dit is de kleinste maat. Groetjes, Lindia

      Verwijderen