Pagina's

donderdag 15 maart 2012

Patchwork kussen van restjes stof

Hoi!

De afgelopen weken heb ik verschillende kussens gemaakt die qua stijl bij elkaar passen maar die allemaal verschillend zijn. Om nog meer een eenheid te creƫren tussen deze (in totaal) acht kussens heb ik alle gebruikte stofjes weer verwerkt in een patchwork kussen. Het handige is dat je op deze manier de restjes stof die je over hebt toch kunt gebruiken om er iets moois van te maken.


Om dit kussen te maken heb ik van de vier verschillende stoffen kleine vierkantjes geknipt en deze aan elkaar genaaid. Ik heb ervoor gekozen om steeds horizontale banen te maken van twee kleuren. In dit geval heb ik een baan gemaakt met witte vierkantjes en grijs/wit gestippelde vierkantjes aan elkaar. Ook heb ik een baan gemaakt met grijze en ongebleekt linnen vierkantjes. Deze twee horizontale banen heb ik vervolgens aan elkaar gestikt tot een vierkant. Hoewel de techniek niet moeilijk is, is het best een precisie werkje. Als je namelijk de vierkantjes niet precies op elkaar legt bij het stikken dan krijg je al snel dat ze gaan verspringen in plaats van dat ze mooi met de hoekjes bij elkaar komen.


De achterkant van het kussen is effen. Hiervoor heb ik ongebleekt linnen gebruikt en grijze knopen. Het kussen is vrij groot (50cm bij 50cm) en daarmee een opvallende verschijning op de bank.


Het is even werk maar dan heb je ook wat;)

Groetjes,
Lindia

p.s. Alle acht kussens die bij dit project horen zijn nu klaar. Deze zal ik binnenkort laten zien zodat jullie het eindresultaat kunnen zien! Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!


1 opmerking:

  1. Hoi Lindia

    Wat een leuke site/ weblog. Echt heel gaaf dat je dat hebt gemaakt. Ook je kussens zijn heel mooi. Die je mij hebt gegeven een jaar geleden voor mijn nieuwe woning liggen nog trouw op de bank ! Ze zijn namelijk ook nog steeds geweldig en passen goed bij mijn stulpje.

    liefs anne

    BeantwoordenVerwijderen