Pagina's

donderdag 8 maart 2012

Quilts, Spreien en Beddengoed

Hoi!

De inrichting van de slaapkamer vind ik erg belangrijk. En ja: dat vind ik van iedere kamer haha, maar van de slaapkamer nog belangrijker;) Het is immers de ruimte waar je tot rust komt en waar je kunt ontspannen. Net als in de rest van het huis vind ik naturel/wit tinten met hier en daar een pastel accentkleur het mooist. Zeker in de slaapkamer hou ik niet van felle, schreeuwerig gekleurde muren.


De sfeer in de slaapkamer wordt niet alleen bepaald door het type bed, de gordijnen en de kleur muren, maar ook voor een groot deel door de keuze van het beddengoed. Zelf vind ik het erg leuk om te kunnen afwisselen en zo iedere keer je bed weer een andere uitstraling te geven. Ik heb enkele spreien en dekens, en ook enkele doorgestikte/patchwork quilts. Hiermee maak ik steeds wisselende combinaties. Meestal gebruik ik als basis een dekbedovertrek en leg ik over het voeteneind van het bed zo’n sprei of deken neer.
In de winter mag het allemaal lekker knus en warm. Dat doe ik bijvoorbeeld door een wollen opengewerkte deken over een doorgestikte sprei heen te leggen. Door die laagjes krijg je een knusse sfeer! Dat heb ik ook gedaan op de foto hieronder.


De sierkussens die op bed liggen wissel ik minder vaak. Deze koop ik namelijk nooit maar maak ik zelf. Meestal maak ik eens in de paar maanden vier nieuwe. Momenteel liggen er twee grote ongebleekte linnen kussens en twee kleinere witte linnen kussens op bed. Een tijdje geleden had ik juist lichtblauwe patchwork kussens op het bed liggen.

Nu denk je misschien: dat is toch veel werk om iedere dag je bed mooi op te maken? Eigenlijk valt dat heel erg mee. De sprei of quilt sla ik ’s avonds open over de kist aan het voeteneind. De volgende ochtend hoef ik deze dan alleen nog terug te slaan en de boel ligt weer netjes.


De prijs van een mooie quilt loopt heel erg uiteen. Bij Riviera Maison verkopen ze exemplaren die bijna driehonderd euro kosten, maar soms heb je geluk en vind je er een in de aanbieding. Deze lichtblauwe quilt hebben wij twee jaar geleden gekocht met 70 procent korting. Kijk, dan is het leuk shoppen!


Bij de Blokker verkopen ze ook hele mooie doorgestikte dekens en spreien. Het fijne van deze exemplaren is dat ze mooi groot zijn: meestal 240 bij 240 cm. Dat past dus op ieder bed! Ze kosten ook niet veel: tussen de 30 en 60 euro. Deze witte quilt en die bovenaan deze blog zijn ook van de Blokker.

Een tijdje geleden heb ik zelf een quilt gemaakt  voor op bed. Deze is lichtblauw met roze en wit en staat ook heel vrolijk. Vooral in de zomer vind ik die vrolijke kleuren heel sfeervol in de slaapkamer! Ik zal deze quilt binnenkort laten zien.

Wisselen jullie ook vaak met verschillende kleuren en stijlen qua beddengoed?

Groetjes,
Lindia

2 opmerkingen:

  1. gezellig hoor zo'n sprei of quilt.Zeker als je er meerdere hebt. kan je leuk af wisselen en combineren met je dekbedovertrek....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super gezellige slaapkamer hoor! Ben vooral onder de indruk van de verse bloemetjes :-)
    Tot Morgen!

    x nienke

    BeantwoordenVerwijderen