Pagina's

zondag 4 maart 2012

Tablescape in voorjaarssfeer

Hoi!


Nog even en dan zitten we echt volop in de lente. Ik kan haast niet wachten totdat mijn tuin weer helemaal in bloei staat, de jonge eendjes weer in de slootjes voor ons huis zwemmen en de tjif tjaf weer in de boom aan het zingen is! Om alvast in de stemming te komen heb ik afgelopen weekend een tablescape in voorjaarssfeer gemaakt.


Hiervoor heb ik de tafel voor het ontbijt gedekt in blauw en wit tinten met wat geel. Blauw en wit is mijn favoriete kleurencombinatie! Ik heb een basic wit tafelkleed gebruikt met daarop mijn houten placemats van de IKEA. De gebruikte bordjes zijn kleine ontbijtbordjes in gebroken wit met een klein streepje langs de rand.


Op ieder bord heb ik papieren servetten met een schelpenmotief gelegd. Ter decoratie ligt er ook één echte schelp bovenop. Die schelpen fotograferen vond ik nog best lastig, maar volgens mij heb ik ze er mooi scherp op gekregen. Het is gelijk een leuke oefening om te spelen met het licht.



Bij een heerlijk ontbijt horen natuurlijk eieren! Vinden jullie deze eierdopjes niet super schattig? Ze zijn van de HEMA en kosten slechts 2 euro per vier! Toen ik dat zag heb ik ze gelijk meegenomen. Ze verkopen ze ook in andere kleuren zoals gebroken wit en zachtroze, maar ik vind ze in het blauw wel heel erg leuk.


De glazen zijn van de IKEA. Afgelopen kerst had ik deze blauwe glazen ook op tafel staan en mijn tante die toen bij ons voor het kerstdiner was zei dat ze helemaal blij werd van die lichtblauwe kleur. Kijk die snapt het tenminste;) Naast de blauwe glazen heb ik wit porseleinen kop en schoteltjes staan die asymmetrisch van vorm zijn.



 Om een echte voorjaarssfeer te creëren heb ik gele rozen op tafel gezet. Op deze foto waren ze prachtig aan het uitkomen en ze zijn daarna alleen nog maar mooier geworden. Dat geel is heel opvallend bij ons thuis omdat we verder veel pasteltinten en wit hebben.


Het is een vrolijk geheel geworden nietwaar?

Groetjes,
Lindia

1 opmerking:

  1. Aan zo'n mooie gedekte eettafel wil ik wel ontbijten. gezellig.... liefs Therese

    BeantwoordenVerwijderen