Pagina's

zaterdag 17 maart 2012

Voorjaarsbloemen...

Hoi!

Het is jullie vast niet ontgaan dat het volop lente is! Mijn favoriete seizoen. De natuur lijkt uit haar voegen te barsten, zoveel energie en moois om je heen! In mijn eigen tuin, maar ook in parken, langs wegen en in bloembakken op balkons zie je een kleurenzee van Krokussen en Narcissen. In allerlei winkels worden nu kleine bloembakjes verkocht met voorjaarsbollen. Deze ruiken heerlijk in huis! Ze zijn ook ontzettend leuk om mee te decoreren en je zorgt gelijk voor een niet te missen voorjaarssfeer in huis.

Op mijn salontafel staat nu dit mandje met Narcissen. Deze heb ik laatst van mijn tante gekregen en ik ben er heel blij mee! Ik kom al helemaal in de paas stemming met al dat geel. De kuikentjes die ertussen staan heeft mijn tante er zelf tussen gezet. Leuk toch? Ik moet nu alleen wel de katten in de gaten houden want van de week zag ik er één met een kuikentje in zijn mond wegrennen haha!


Op het bankje voor ons huis staat dit mandje met bollen. Hier komen Narcissen, Blauwe druifjes en Hyacinten uit. Blauwe druifjes zijn heel lief vind ik. Hyacinten ruiken heel sterk (in huis bijna te sterk) maar zo voor het huis vind ik ze heel erg mooi!  Ze komen iets later uit dan Narcissen en Krokussen maar zijn toch ook hele leuke voorjaarsbloemen.



Deze tijd van het jaar is ook heel geschikt om zomerbloeiers te planten. Ik heb bij het tuincentrum een zakje met Dhalia’s en Fresia’s gekocht. Deze bollen plant je nu en dan heb je van de zomer prachtige bloemen in je tuin!

Geniet van de lente!

Groetjes,
Lindia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten