Pagina's

donderdag 26 april 2012

Blauw

Hoi!


Wat is jullie lievelingskleur? Voor mij is dat, hoe verrassend, de kleur blauw. Blauw is een kleur die mij blij maakt en die ik in ieder interieur prachtig vind staan. Blauw, de kleur van de zee en de lucht is de meest populaire lievelingskleur en ik kan me daar helemaal in vinden. Blauw schijnt ook een hele ontspannende en serene kleur te zijn waar mensen kalm van worden. Het is echter ook een koele kleur, wat betekend dat teveel blauw ervoor kan zorgen dat een kamer kil aanvoelt.


Zelf ben ik best gevoelig voor kleuren en hele felgekleurde muren in huis vind ik onbehagelijk. Felle kleuren kunnen heel mooi zijn, maar dan vooral als je het in kleine details houdt, in accessoires zoals kussens en kaarsen. In de tuin vind ik dat anders. Die mag van mij vol staan met allerlei felgekleurde bloemen. Prachtig vind ik dat! Er zijn niet veel blauwe bloemen, maar diegene die er zijn vind ik heel erg mooi. Vergeetmenietjes of Hortensia's zijn bijvoorbeeld prachtig blauw!



Ons interieur is overwegend wit met veel zacht grijze en zandkleurige tinten. In iedere kamer heb ik echter de kleur blauw laten terugkomen in accessoires. Soms is dat slechts een detail door bijvoorbeeld een fotolijstje aan een blauw lintje te hangen.


In de woonkamer heb ik vooral veel blauwe kussens en kaarsen. Het is erg leuk om te zien hoeveel kleuren blauw er bestaan en hoeveel verschillende kleuren kaarsen je ervan kunt kopen. Van turquoise en azuurblauw, tot baby blauw.



Iedereen heeft weer andere associaties bij de kleur blauw. Voor mij is blauw de kleur van het strand en de zomer. Zeker in combinatie met wit en zandkleur vind ik blauw een prachtige sfeermaker!


Wat is jullie lievelingskleur?


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


2 opmerkingen:

  1. leuk die blauwe accessoires...ik hou er wel van. het is ook mijn kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lindia, ik kom doen wat ik vandaag op mijn blog beloofd heb. Ik kom bij je op visite! Wat heb je een mooi blog! Mijn lievelingskleur is rood. Ik word er blij en vrolijk van. Maar rood in huis is natuurlijk een beetje teveel van het goede. Mijn huis is voornamelijk wit en naturel, met wat accenten die wisselen. Eigenlijk ook een beetje zoals jij. Fijne avond :-)

    BeantwoordenVerwijderen