Pagina's

woensdag 4 april 2012

De etagère: veelzijdig, super leuk en geschikt voor ieder interieur!

Hoi!

Jullie kennen ze vast wel: etagères. Er zijn ontzettend veel verschillende soorten zoals porseleinen, glazen en aardewerken etagères. Maar ook houten, metalen of rieten exemplaren. Er zijn kleine etagères met twee verdiepingen en juist hele grote met vier of meer verdiepingen. Ook de vorm kan verschillen; van vierkant tot rond of ovaal. Het meest bekend is wel de etagère die gevuld is met scones of cupcakes voor bij een High Tea. Maar je kunt een etagère ook versieren met woonaccessoires en dus gebruiken ter decoratie in huis.


Deze etagère zou zo een tijdje bij mij op de salontafel kunnen staan. Gevuld met schelpen, drijfhout en strandkiezels vind ik hem helemaal beachy!


Op de bovenste etage heb ik twee waxinelichthouders gezet, zodat je ’s avonds ook nog kunt genieten van deze etagère.


Je kunt een etagère ook gebruiken om een seizoenthema mee te creëren. Deze etagère heeft bijvoorbeeld een Paasthema. Hiervoor heb ik kuikentjes en kwarteleieren gebruikt. In de winter zou je wat hulsttakjes op je etagère kunnen leggen en in de herfst nootjes en dennenappels. En wat dacht je van een etagère met kerstballen voor de feestdagen?




Hou je van knutselen en gebruik je in huis veel felle kleuren? Dan kun je ook dat laten terugkomen in je etagère. Bijvoorbeeld door knopen en verschillende kleuren satijnlint te gebruiken. Op de bovenste etage heb ik hier drie glazen flesjes staan die gevuld zijn met verschillende kleuren decoratiesteentjes. Onderin ligt wat drijfhout.



Door de leisteentjes, kunstbloemen en zeester vind ik deze etagère chique en vrouwelijk. En van die lichtblauwe steentjes wordt ik helemaal blij.



Hebben jullie thuis ook een etagère? En gebruiken jullie die wel eens om je interieur mee te verfraaien?
Met een klein beetje creativiteit kun je de mooiste etagères creëren!


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia 


1 opmerking:

  1. Leuk allemaal! Vind de laatste en die met de lichtblauwe steentjes bovenop heel erg leuk! Past helemaal bij jullie huisje!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen