Pagina's

donderdag 19 april 2012

Kussen in de vorm van een strik!

Hoi!

Het is alweer donderdag en ik vind het dan altijd een fijn idee dat ik nog maar één keertje vroeg op hoef te staan. Het weekend is immers al in zicht;) Schijnt het zonnetje bij jullie nu ook zo mooi? De tuin staat nu prachtig in de avondzon en het lijkt bijna of alle bloemen er om moeten glimlachen zo mooi als ze zijn!


Gisteravond heb ik een kussen gemaakt in de vorm van een strik en die wil ik jullie graag laten zien. De stof die ik hiervoor gebruikt heb is een soort geverfd linnen. De kleuren zijn gebroken wit en licht blauw en doen me aan het strand denken! Echt de perfecte stof voor een beachy interieur. Het is dezelfde stof die ik laatst ook gebruikt heb om een gecapitonneerd kussentje van te maken voor op een poefje.


Het maken van dit strikkussen was gelukkig niet zo moeilijk als ik had gedacht. Ik heb eerst de hoes gemaakt voor om het binnenkussen, door twee rechthoeken op elkaar te leggen en vast te stikken. Een klein stukje heb ik open gelaten zodat ik het binnenkussen er in kon doen, waarna ik het laatste stukje van buitenaf heb dicht gestikt.


Daarna heb ik een brede strook stof afgeknipt, deze in de lengte dubbel gevouwen, gestikt en binnenstebuiten gekeerd. Je hebt dan een brede dubbele band. De beiden uiteinden heb ik aan elkaar vast gemaakt waardoor je een cirkel krijgt. Deze schuif je van de zijkant af over het kussen heen tot aan het midden zodat hier het kussen bij elkaar getrokken wordt. En voila: het strikkussen is klaar!


Vinden jullie het wat?


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


4 opmerkingen:

  1. Ja! Die wil ik ook :)!!!!!!!!!!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk huis heb jij zeg..
    gr Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marianne! Hartelijke groetjes, Lindia

      Verwijderen