Pagina's

vrijdag 6 april 2012

Linnen kussen met jaartal

Hoi!

Vandaag is een heerlijke dag: de zon schijnt, ik ben een dagje vrij vanwege goede vrijdag en ik heb net een nieuw kussen gemaakt. Ik hoop dat jullie ook kunnen genieten van een vrije dag met een lang weekend voor de boeg!


Het kussen wat ik zojuist heb gemaakt is een linnen kussen met een jaartal erop. Ik zie dit soort kussens vaak in winkels en ik zat er al een tijdje over te denken om er eentje na te maken. Soms zijn deze kussens nog best duur en vaak zijn ze niet precies in de kleuren die ik mooi vind. Bij Riviera Maison hebben ze bijvoorbeeld ook een kussen met een jaartal. De getallen hiervan zijn echter rood met wit en dat past bij ons thuis niet. Kussens met jaartallen vind ik vaak een stoere uitstraling hebben en ze passen prima in een landelijk interieur.


Voor dit kussen heb ik drie stofjes gebruikt die ik thuis nog had liggen: een grijze glansstof, ongewassen linnen en blauw/wit gestreept katoen. Eigenlijk zijn dit soort kussens helemaal niet zo moeilijk om te maken. Je print eerst in een lettertype naar keuze de getallen op wit papier. Deze knip je vervolgens uit en leg je op de stof zodat je ze kunt omtrekken. Daarna knip je de stof uit en dan is het een kwestie van vastspelden en vaststikken.


Bij dit kussen heb ik twee keer cijfers uitgeknipt op twee verschillende stoffen en in twee formaten. Als je deze dan op elkaar legt dan hou je een randje over (in dit geval een grijze rand) om iedere letter. Staat wel stoer nietwaar? Uiteraard heb ik mijn favoriete stof gebruikt voor de voorkant van het kussen, namelijk linnen. Dit vind ik een kussen gelijk een brocant uiterlijk geven. De achterzijde is grijs met lichtblauwe knopen.


De andere kussens op de bank zijn van dezelfde stofjes gemaakt waardoor ze ondanks dat ze allemaal verschillend zijn toch één geheel vormen.



Vinden jullie het wat?


De nieuwe Ariadne at Home werd zojuist door de brievenbus gegooid dus die ga ik denk ik maar in het zonnetje zitten lezen. De voorkant heeft de perfecte kleur: lichtblauw en wit. Dat past precies bij mijn nieuwe kussen dus dat beloofd veel goeds haha!


Fijne middag en geniet van het lange weekend!

Groetjes,
Lindia


2 opmerkingen:

  1. mooi jaartal 1984....geboorte van mijn eerste zoon!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk! Past ook goed bij je andere kussens!!!

    xx Taan

    BeantwoordenVerwijderen