Pagina's

zaterdag 28 april 2012

Modern kussen

Hoi!


Ik heb weer een kussen gemaakt...tja met dit slechte weer is het prima om met de naaimachine aan de gang te gaan. Dit kussen is heel anders dan alle andere kussens die ik tot nu toe gemaakt heb. Zelf ben ik namelijk gek op een beachy woonstijl met een knipoog naar het brocante. De kussens die ik daarbij vind horen zijn gemaakt van linnen en stoffen in blauwe pasteltinten met veel ruches of hartjes. Dit kussen daarentegen is juist heel strak.


Zo heeft dit kussen een rits in plaats van knopen, en geen ruches maar verschillende vierkanten op de voorkant. Het is het tweede kussen dat ik voor mijn ouders heb gemaakt. Zij hebben een wijnrood bankstel dus daar past dit kussen prima bij. Hun interieur is een interessante mix van antiek, landelijk en design. Aan de muur hangen surrealistische schilderijen. De kussens die ik aan het maken ben moeten uiteindelijk bij deze mix passen. Een modern/strak kussen in combinatie met wat meer landelijke kussens met ruches vind ik hier goed bij staan. Het zorgt voor een zacht geheel zonder dat het tuttig wordt. Het zit 'm allemaal in de combinatie nietwaar?


Zelf vind ik het kussen met van die vierkantjes wel wat weg hebben van het werk van Mondriaan. Als basis voor dit kussen is een beige gemêleerde stof gebruikt. De vierkanten zijn gemaakt van de verschillende stofjes die bij dit project horen, zoals linnen in wit en zandkleur en een stof die rood/wit geruit is. Deze stoffen komen in de andere kussens ook steeds terug.


De eerste twee kussens zijn dus klaar......als het zulk weer blijft dan zal het niet lang duren voor de rest ook klaar is;)


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia


1 opmerking: