Pagina's

zaterdag 21 april 2012

Nieuw Kussenproject

Hoi!

Genieten jullie ook van het weekend? Vanochtend ben ik naar de lapjesmarkt geweest in Utrecht om stof te halen voor een nieuw project. Mijn ouders zijn namelijk langzaam aan hun interieur aan het veranderen en ze willen graag nieuwe kussens in de woonkamer. Ik ben dan ook met mijn moeder stof gaan uitzoeken. Dit is wat we hebben gehaald:


In totaal hebben we vijf verschillende kleuren stof gehaald. Vier van de stofjes zijn heel neutraal van kleur namelijk: wit, zandkleur, beige en gestreepte beige/grijs. Het is de bedoeling met deze vier stoffen een ton-sur-ton effect te creëren. Daarnaast zorgt de rood/witte stof juist voor een accent in de kussens.


De verschillende kleuren worden bij ieder kussen gecombineerd door steeds twee of meer van deze stofjes te gebruiken. Hierdoor ontstaat een eenheid en wordt het geheel niet rommelig. Eén van de kussens krijgt het jaartal 1977 op de voorkant. Dit is het trouwjaar van mijn ouders en ik vind het erg leuk om zo een persoonlijke betekenis aan een stoer en mooi kussen mee te geven.


Ook ga ik een kussen maken met allemaal vierkantjes aan elkaar (patchwork) en een kussen met een ruche randje. Eén van de kussens wordt vrij kunstzinnig, met een patroon aan de voorkant bestaande uit enkele vierkanten van verschillende formaten.


Ik ben benieuwd naar het resultaat........ jullie ook?


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia


3 opmerkingen:

  1. Hoi Lin, Nog steeds volg ik trouw je weblog.. zo leuk allemaal. De kussens voor je ouders gaan vast ook mooi worden, ben beniewd.

    Je hebt me zelfs geinspireerd met een van je blogs in januari, de lavendel hartjes... Ik had zelf wat stof liggen en dacht: leuk, ga ik ook eens maken.. Helaas heb ik geen naaimachine, dus moet het met de hand doen.

    Een leuk zakje, met lavendel en een strik van een lintje dat gaat prima en zijn leuk geworden, maar de hartjes zijn lastiger !!Ze werden soms wat puntig ipv mooi met ronde vormen. Heb je een tip hoe ik een mooie vorm hart kan krijgen..? Misschien komt het wel omdat ik natuurlijk geen naaimachine heb.

    Liefs Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,

    Ben benieuwd naar het resultaat! Snel afmaken dus ;p!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Anne,

    Ook zonder naaimachine kun je mooie vorm hartjes maken. Je doet dit door er een rucherandje op te zetten. De randjes die ik gebruik verkopen ze in de meeste fournituren winkels en zijn in allerlei kleuren te krijgen. Omdat deze randjes al elastisch zijn zorgen ze voor een mooie vorm hart als je deze op de rand zet. Probeer het maar eens en je zult zien dat je mooie hartjes krijgt!

    Groetjes,
    Lindia

    BeantwoordenVerwijderen