Pagina's

zaterdag 14 april 2012

Orchideeën en Vlinders

Hoi!

Vandaag ben ik samen met een vriendin naar de Orchideeënhoeve geweest. Wat is het daar prachtig! Het zijn verschillende tropische tuinen met vlinders, vogels, reptielen en natuurlijk heel veel Orchideeën. De Orchideeën worden daar gekweekt in grote kassen. Eigenlijk ben ik nooit zo dol geweest op Orchideeën, maar na vandaag ben ik helemaal van gedachten veranderd. Wat een prachtige bloemen! Ik heb vandaag vele exemplaren gezien in ontelbaar veel kleuren.



De tuinen zijn er echt ontzettend mooi en de vlindertuin is één van de grootste van Europa. Sommige vlinders zijn zo groot als vogels. Heel indrukwekkend!




Na een wandeling te hebben gemaakt door de tuinen kon ik het niet laten om een Orchidee mee naar huis te nemen. Ze hebben daar namelijk ook een winkel waar ze tientallen soorten verkopen. Dit is de bloem die ik mee naar huis heb genomen. Het is een roze Orchidee die ik in een grote glazen vaas heb gezet op de eettafel.


Er staan al twee glazen kandelaars op de eettafel en deze vaas vind ik daar mooi bij passen.


Binnen planten doen het bij mij thuis meestal niet zo goed. Ik hoorde vandaag echter dat je een Orchidee het beste kunt "verwaarlozen". Heel weinig water geven dus. Dat klinkt goed!


Geniet van het weekend!

Groetjes,
Lindia


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen