Pagina's

maandag 16 april 2012

Poefje stofferen en gecapitonneerd kussentje

Hoi!

Vorig jaar heb ik bij de Leenbakker een schattig linnen poefje gekocht voor slecht twintig euro. Het poefje staat in onze woonkamer en het is echt een heel handig en veelzijdig meubeltje! Ik zet er regelmatig een vaas met bloemen op en de katten liggen er ook graag (als er geen bloemen op staan tenminste;)


Pasgeleden had ik echter een kan met bloemen op het poefje gezet die helaas 's nachts was gaan lekken. De volgende dag zat er een lelijke watervlek op die ik er niet meer uit kreeg. Nu kon ik natuurlijk op zoek gaan naar een nieuw poefje, maar het leek mij wel leuk om deze opnieuw te stofferen!


Afgelopen weekend heb ik het poefje opnieuw gestoffeerd met behulp van wat stof, de naaimachine en een nietapparaat. Natuurlijk heb ik mijn favoriete stof gebruikt namelijk, ongewassen linnen. Ik ben heel blij met het resultaat en het was gelukkig niet zo moeilijk als ik had gedacht!


Twee weken geleden was ik bij de lapjesmarkt in Utrecht om stof te kopen en daar kwam ik deze stof tegen. De ietwat vale lichtblauwe kleur in combinatie met gebroken wit doet mij aan de zee denken. Ik vind het een prachtige stof voor een huis met een strandsfeer. Van deze stof heb ik een klein kussentje gemaakt voor op het poefje.


Het kussentje is gecapitonneerd met oude knopen die ik ooit van mijn schoonzusje heb gekregen. Zij heeft ze bij een rommelmarkt gekocht. Op iedere knoop staat een ankertje dus ik denk dat het misschien knopen zijn van een uniform? Ik vind ze in ieder geval heel leuk staan bij deze gestreepte stof!



Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen