Pagina's

donderdag 31 mei 2012

Wit!


Hoi!


In de Ariadne At Home, mijn favoriete tijdschrift, staan altijd zulke leuke rubrieken! Het leukste om te lezen vind ik meestal de verhalen over wonen in wit. Je kent dat vast wel: de woningen met een interieur wat bijna geheel wit is. Je ziet dan pas wat een diepte deze kleur eigenlijk heeft! Er zijn ontzettend veel soorten wit, van roomwit en gebroken wit, tot spierwit en gletsjerwit.


Mijn favoriete kleur wit is Ral 9010. Deze kleur heeft een prachtig warme gloed en is perfect om brocante meubels mee te restylen. Bij alle meubels die wij hebben gelakt, hebben we de kleur Ral 9010 gebruikt. Deze kleur hebben we in de rest van het huis ook gebruikt. Onze trap hebben we bijvoorbeeld in Ral 9010 gelakt.


Hoewel ons huis zeker niet zo prachtig is en ook niet zo helemaal wit is als sommige huizen in de Ariadne, ben ik wel heel blij met onze witte basis. Op de benedenverdieping hebben wij een witte laminaatvloer met een witte keuken en witte muren. Sommige van onze meubels zijn wit en ook veel woonaccessoires zijn wit. Een helemaal wit huis zou niets voor mij zijn. Kleuraccenten vind ik namelijk heel belangrijk, zij het met mate. Blauw, beige en grijs zijn de accenten in ons huis.


Toch merk ik wel dat ik steeds meer neig naar meer wit in huis. Onze benedenverdieping is vrij landelijk met strakke lijnen. Op de eerste etage is de sfeer speelser met bijna alleen maar brocante gerestylde meubels waarvan de meeste wit zijn. Vooral bij de meubels in Queen Anne stijl staat wit prachtig sierlijk en delicaat.


Nu denken jullie misschien dat al dat wit in huis snel vuil wordt, maar dat valt reuze mee. Wij hebben een zwarte kat die best wel eens verhaard. Toch valt het mee hoe snel je zijn haren op de vloer ziet liggen. Op de hout kleurige vloer die we in ons vorige huis hadden zag je stof nog sneller!


Hebben jullie veel wit in huis?


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


5 opmerkingen:

  1. Hi Lin,
    mooi huis heb je.
    Heb een vraagje, zijnde de kleurkeuze...heb je die ook op de muuren toegepast, ral 9010?
    Gr. Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Monique,

    De muren zijn spack gespoten in een witte kleur. Deze kleur heeft echter geen code. Als de muren uitgewerkt zijn (dit duurt bij nieuwbouw ongeveer twee jaar) gaan we de ontstane scheurtjes repareren en dan gaan we de muren overschilderen in ral 9010.

    groetjes,
    Lindia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een vraagje over het rolgordijntje bij het keukenraam; waar heb je deze gekocht en wat is de kleur hiervan?
    Wij zitten eigenlijk net in de periode voor onze verhuizing dus ik ben me al aan het oriƫnteren op het raamwerk. Wij willen graag overal rolgordijntjes, en het liefst had ik zo'n beigetint, maar ik vind het erg moeilijk kiezen zo op het oog. Als het eenmaal hangt ziet het er vaak anders uit, vandaar dat ik er maar niet uitkom...
    De jouwe is mooi warm, zeker geen saai beige! Erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Aline, Het gordijn in de keuken is een vouwgordijn. Deze hebben wij gekocht bij curtaincy (www.curtaincy.nl. De stof is gewassen linnen en de kleur is zand. Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  4. Hoi Lindia,

    Ik heb een vraagje over de eetkamerstoelen.. Vind ze erg leuk dus ben benieuwd waar je ze gekocht hebt :).

    Groetjes Margot

    BeantwoordenVerwijderen