Pagina's

donderdag 28 juni 2012

Blog nummer 100 en foto's van de konijnenren

Hoi!


Toen ik begin dit jaar begon met bloggen vroeg ik mij af of het zou lukken, maar nu is het zover: mijn honderdste blog! Soms vind ik het best lastig om tijd vrij te maken om te bloggen naast een fulltime baan, afspraken met familie en vrienden, de verzorging van onze huisdieren en mijn hobby's. Bloggen vind ik echter super leuk en ik hoop dat jullie mijn geklets met plezier lezen;)


Enkele weken geleden hebben wij twee konijntjes uit het asiel gehaald en die zijn inmiddels goed gewend aan het leven in onze achtertuin. Ik had jullie beloofd nog een foto te laten zien van de ren die mijn man voor ze gemaakt heeft dus bij deze:


De ren bestaat uit drie houten lijsten die wit gelakt zijn en waar gaas op vastgezet is. De drie lijsten zitten aan elkaar vast met scharnieren. Deze ren staat als wij niet thuis zijn in de berging ingeklapt. Als wij thuis zijn zetten we de ren voor het konijnenhok zodat onze nijnen zelf in en uit kunnen lopen. De konijnen hebben dan ook minimaal een paar uur per dag de gelegenheid om in de ren te lopen. Het handige is dat je deze ren op verschillende manieren neer kunt zetten. Soms zetten we de ren bijna in één lijn neer schuin naar het raam toe voor optimale ruimte. Soms juist in een ruitvorm voor het hok. Er is van alles mogelijk!


In de ren leg ik stukken hout, een tunneltje, een kartonnen doos.....van alles wat de konijnen leuk vinden. Ik vind het super leuk om te zien dat de konijnen zo'n schik hebben met hun nieuwe speelgoed. Alles wordt besnuffeld en onderzocht:) Hier zie je Balou met zijn poot een groentenstaafje tegenhouden zodat hij hieraan kan knabbelen.

Bambi en Balou worden naar ons toe ook steeds tammer en ze laten zich nu goed aaien. Foto's maken gaat dus ook steeds makkelijker...
Jullie zullen dus vast wel vaker foto's van de konijnen zien!

Op naar de volgende 100 blogs....ik vind het heel leuk om jullie reacties te lezen dus die zijn meer dan welkom!


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia

9 opmerkingen:

  1. superleuk zijn ze de konijnen....ze boffen maar met zo`n mooi hok en zo`n grote ren....ze zullen zich niet gauw vervelen...De ren is erg handig...heeft Martijn mooi gemaakt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaa wat een schatjes zeg! En wat een gaaf hok! Groetjes Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een prachtig hok! Ik ben zelf op zoek naar een nieuw hok, omdat mijn prachtige zelfgemaakte sprookjeshuisje ( van een kinderspeelhuisje met luikjes enz.) van mijn nijnen verwoest is door de storm. Ik had ze gelukkig naar binnen gedaan omdat ik het niet vertrouwde...ze leven godzijdank nog. Hun hok is niets meer van over. ( het hok was net een maand klaar). Nu kom ik op jouw blog terecht, en zie ik dit! Is dat van een bestaand ontwerp? Of is dit zelf bedacht. Ik vind het mooi en erg praktisch! En ook de kleur is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, Het hok hebben wij gekocht bij Dierverblijven Methorst. De ren (wit inklapbaar) hebben wij zelf gebouwd. Het hok staat alweer een tijd en is heel stevig en volledig tochtvrij en waterdicht. Wij zijn er erg blij mee. Succes met het vinden van een nieuw hok! Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  4. Hoi! Via Google kwam ik op je blog terecht en ik zie dat je een hele gave ren hebt gemaakt! Ook wij hebben 2 konijntjes geadopteerd via het asiel en hebben een mooi hok voor ze gekocht. Alleen de ren is nog een probleem, we kunnen maar geen geschikte vinden. Dit is wel een heel leuk idee zo! Je zou ze moeten verkopen, dan zouden wij er al één bestellen :) Anyway, ik kom vaker een kijkje nemen! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil informeren naar de maten van het hok plus het materiaal van de bodem van het nachthok. Ik had eerst een hok met zinken bak dat gaat roesten want onze konijnen plassen bijna alleen op de wc maar niet altijd. Nu hebben we een tweede hok maar die is qua grootte van het deurtje niet fijn qua betreft het schoonmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!, Dit hok staat nu tijdelijk in de opslag dus ik kan de maten niet opnemen. Volgens mij is het hok 180cm breed en ongeveer 90cm diep. Het hok heeft altijd op stoeptegels gestaan met een laag stro. Wij hebben bij de bouwmarkt een grote, lage plastic bak gekocht en dat gebruiken wij als konijnenwc. Groetjes, Lindia

      Verwijderen
    2. Oké super dan heb ik een idee.
      Doen bij jullie de konijnen alleen op de wc of ook in het hok? Bij ons dus niet alleen op de wc jammer genoeg.
      bij ons staat het hok onder de veranda ivm de regen maar dan ben je dus wel beperkter in de ruimte. Misschien toch net als bij jullie gewoon in de tuin.

      Verwijderen
    3. Onze konijnen doen eigenlijk alles in de wc. De bak die wij daarvoor in het hok hebben neergezet is wel vrij groot dus misschien dat dat help? Een hok in de tuin werkt voor ons heel goed. Belangrijk is wel dat het dak ongeveer 10cm uitsteekt zodat het niet naar binnen regent. Ook hebben wij in de winter delen van het gaas afgewerkt met hobbyglas daardoor komt er helemaal geen regen meer in. Dat werkt super!

      Verwijderen