Pagina's

woensdag 25 juli 2012

Achtertuin in de zomer

Hoi!


Genieten jullie deze tijd van het jaar ook zo van de tuin? Alles staat prachtig in bloei en de zon schijnt volop. Heerlijk om 's avonds in de tuin te zitten en te genieten van de invallende avond. Hoewel wij een tuin op het noorden hebben, hebben we van maart tot september de hele dag zon in de tuin. Zeker in de avond als wij uit ons werk komen kunnen we er dan nog echt van genieten.


Onze tuin is pas een jaar oud (vorig jaar werd ons nieuwbouwhuis opgeleverd) dus veel planten zijn nog niet zo heel groot. Toch is de tuin al mooi groen en ben ik heel blij met het resultaat. Toen wij vorig jaar de tuin gingen aanleggen wist ik nog niets van tuinieren want wij hadden daarvoor geen tuin. Ik leer regelmatig bij en ik probeer de borders zo in te richten dat ze het hele jaar door mooi zijn. In de border staan afwisselend groenblijvende planten en bladverliezende planten die allemaal een andere tijd van het jaar bloeien.


Deze vogelvoederplaats heeft mijn oom gemaakt en wij zijn er heel blij mee. Het huis is heel gedetailleerd. Zo is het balkonnetje gemaakt van gelakte saté stokjes en hebben de raampjes echte kozijntjes...Leuk nietwaar?


Toen ik vandaag in de tuin foto's aan het maken was kwam de kat van de buren gezellig kijken wat ik aan het doen was. Zijn naam is Bob en hij is super nieuwsgierig:)


Zodra er een kat in onze tuin loopt komen de konijnen uiteraard ook een kijkje nemen om te zien wie er op visite is.


Jamie en Boeddha waren ook vanuit de woonkamer de boel in de gaten aan het houden:)


In onze tuin staan verschillende bloempotten met perkgoed erin. Perkgoed is super leuk om je tuin mee op te vullen en bloeit de hele zomer.




Vorig jaar hebben wij drie Hortensia's gepland die nu in bloei staan. Er zit ook een blauwe Hortensia bij. Prachtig vind ik dat!


Nu ik weet hoe leuk het is om een tuin te hebben zou ik nooit meer anders willen....ik hoop dat onze tuin de komende jaren nog mooier wordt:)


Geniet van de zomer!

Groetjes
Lindia



3 opmerkingen: