Pagina's

zaterdag 21 juli 2012

Gehaakt kleedje...een eerste poging

Hoi!


Op internet en in de Ariadne at Home zie je vaak hele mooie gehaakte spreien en plaids. Vooral de witte en zandkleurige exemplaren passen perfect in een brocant interieur en zorgen voor een heerlijk huiselijke uitstraling in de slaapkamer of woonkamer. Vaak zijn deze spreien in erg mooie patronen gehaakt als ware kunstwerken. En wat dacht je van gehaakte bloemen die op de voorkant van een kussen zijn vastgenaaid? Dat vind ik ook super leuk!

Het lijkt me erg leuk om te leren haken zodat ik ooit zelf ook een sprei kan maken.Vorige week heeft mijn moeder een poging gedaan om het mij te leren. Zij is er heel goed in en maakt de prachtigste creaties. Zo heeft ze deze leuke plaid (waar Boeddha regelmatig op ligt) met franjes gehaakt voor bij ons op de bank, en maakt ze regelmatig sjaals en omslagdoeken in allerlei kleuren en patronen. Dat wil ik ook graag leren!


Dit is mijn eerste zelfgemaakte probeersel. Verre van perfect maar ik ben toch blij met het resultaat. Ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen. Misschien wordt het een klein kleedje voor onder een vaas of misschien wordt het simpelweg een pannenlap.


Als ik dit zo zie dan heb ik nog veel te leren voordat ik goed kan haken haha. Ach het is een leuk begin nietwaar?


Mocht ik ooit zo handig worden in haken dat ik een sprei ga maken dan ga ik die jullie zeker laten zien. Maar voorlopig hou ik het bij kleine lapjes om veel te oefenen;)


Geniet van het weekend! En geniet van de zon die eindelijk weer is gaan schijnen!

Groetjes,
Lindia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen