Pagina's

maandag 2 juli 2012

Muziektafeltje

Hoi!


Jullie hebben dat misschien ook wel, meubeltjes of woonaccessoires die een sterke emotionele waarde hebben. Ikzelf heb dat met dit muziektafeltje wat van mijn oma geweest is. Het tafeltje komt uit Italiƫ en mijn moeder heeft het zo'n twintig jaar geleden voor mijn oma gekocht. Ik kan me nog goed herinneren dat ik het tafeltje als kind prachtig vond met het bloemversierde blad. Als ik bij mijn oma was mocht ik vaak het klepje optillen om naar de muziek te luisteren.


Nu staat dit mooie tafeltje bij ons op de overloop. Het tafeltje is geheel van hout gemaakt en het bovenblad is gemaakt van ingelegd houten versieringen. De bloemen op de bovenzijde vind ik heel mooi! Omdat het tafeltje gelakt is heeft het een subtiele glans wat voor een chique uitstraling zorgt.


Hoewel het tafeltje niet zo gek oud is vind ik het heel mooi tot z'n recht komen in ons interieur. De sierlijke pootjes in Queen Anne stijl geven het tafeltje een delicatie uitstraling. Af en toe til ik het klepje op om de muziek af te spelen....dan moet ik altijd aan mijn oma denken en dat zijn fijne herinneringen:)


Dit soort ingelegd houten muziektafeltjes kom je af en toe nog tegen op marktplaats. Ze zijn meestal niet duur en voor een paar tientjes heb je soms al een leuk exemplaar. Het is vaak wel even zoeken want als je op "muziektafel" zoekt op marktplaats vind je heel veel kinderspeelgoed. Beter is het om te zoeken op "houten bijzettafel" of "ingelegd hout". In Italiƫ worden dit soort tafeltjes overigens nog nieuw verkocht.


Hebben jullie ook erfstukken thuis die fijne herinneringen oproepen?


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia

1 opmerking:

  1. ik heb vandaag presies hetzelfde tafeltje gekocht in een kringwinkel...4,50 euro. ben er super blij mee. het speelt het liedje edelweis en mijn overleden oma vond dat toch zo'n mooie bloemetjes. nu heb ik dus na 20 jaar snuisteren eindelijk het perfecte plekje om haar foto op te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen