Pagina's

dinsdag 17 juli 2012

Schelpen in glazen potten en vazen

Hoi!

Hou jij ook zo van een beachy interieur? Dan weet je vast als geen ander dat schelpen super leuk zijn om mee te decoreren. Als ik naar het strand ga neem ik dan ook vaak een tas vol schelpen mee naar huis. Schelpen in huis zorgen immers direct voor een zomerse sfeer en ze komen altijd wel van pas.


Je kunt op allerlei manieren decoreren met schelpen. Dat kan bijvoorbeeld door ze in een dienblad te leggen in groepjes bij elkaar, maar ook door glazen potten en windlichten te vullen met schelpen. Vooral de combinatie van glaswerk en schelpen vind ik heel leuk staan. Zo hebben wij in de keuken twee weckpotten gevuld met schelpen op een brocante wandconsole staan. Regelmatig pak ik hier schelpen uit om te gebruiken in de rest van het huis.



Ook in de keuken maar dan op het aanrecht staan deze twee etagère potten van Riviera Maison. De schelpen die hierin zitten hebben wij gekocht bij het tuincentrum. Je kunt duidelijk zien dat dit geen schelpen zijn van Nederlandse stranden. De kleuren van deze schelpen zijn een beetje oranje...erg mooi vind ik dat!



De schelpen die je zelf gevonden hebt blijven natuurlijk altijd het leukst! In dit windlicht heb ik eerst wat schelpenzand gedaan en daarna wat schelpen erop gelegd. De kaars heb ik omgewikkeld met sisaltouw voor een extra beachy effect. Als je van plan bent de kaars op te branden kun je dit overigens beter niet doen, maar gewoon ter decoratie geeft het een kaars een stoere uitstraling.


Ook dit windlicht is gevuld met schelpen en zand. De zachtblauwe kaars doet mij denken aan de zee.....heerlijk toch?


Deze paddenstoel van Riviera Maison is perfect om te vullen met schelpen. Dit exemplaar zit vol met exotische schelpen uit verre oorden. Onderin heb ik een grote schelp gelegd op een bedje van witte kiezelstenen. De kleur van deze schelp steekt prachtig af bij de witte ondergrond.


Het is ook leuk om schelpen op kleur te sorteren voordat je ze in een vaas doet. Dat heb ik hier ook gedaan in deze glazen vaas met hartje erop. Onderin liggen zwarte strandkiezels uit Vlissingen en bovenop heb ik witte schelpjes uit Scheveningen gelegd. Als je dit doet in een hoge smalle cilindervaas krijg je allemaal kleurlaagjes boven elkaar...dat geeft een heel leuk effect.


Je kunt met schelpen in huis echt alle kanten op....en zeg nou zelf: hoe kun je beter in huis ontspannen dan door je te omringen met schelpen van het strand waar je heerlijk gewandeld hebt in de zon.....


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


3 opmerkingen:

  1. Ik heb laatst naar schelpen gevraagd in ons tuincentrum omdat ik niet echt vaak naar zee ga, maar helaas hadden ze ze niet! :( Heb je misschien enig idee waar je (echte) schelpjes kunt kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Aline, Bij de Xenos verkopen ze af en toe schelpen. Riviera Maison verkoopt ook schelpjes maar die zijn vrij duur. Zelf heb ik weleens schelpen gekocht bij Tuincentrum Overvecht. Als je hele bijzondere of grote schelpen zoekt kun je die ook kopen bij het schelpen museum in Scheveningen. Succes! Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  2. hoi, ik heb een oud vissersnet aan de muur hangen in het trapgat en gevuld met schelpen die ik vond op de stranden, erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen