Pagina's

zondag 8 juli 2012

Strikvormig geruit kussen

Hoi!


Ze blijven leuk om te maken, die strikvormige kussens. Gisteren heb ik dit blauwe exemplaar gemaakt.


Op de lapjesmarkt in Utrecht vond ik een tijdje geleden deze geruite stof. Het lichtblauwe ruitje past perfect in een landelijk of brocant interieur! Het is echt een mooie zachte kleur met een wat grijze gloed.


Het gebruikte binnenkussen, en dus ook de blauwgeruite hoes voor eromheen, is 40cm bij 60 cm. Het strikvormige effect krijg je door een band te maken die smaller is dan het binnenkussen. In dit geval heb ik een band gemaakt van 28cm. Deze band schuif je van de zijkant af over het kussen heen naar het midden toe zodat het kussen hier wat bij elkaar getrokken wordt. En zo krijg je dus een strik! Eigenlijk best simpel:)


In het midden van de kussenhoes heb ik een rits gezet zodat je het binnekussen er altijd uit kunt halen als de hoes gewassen moet worden. Omdat de band over de rits heen zit zie je hier niets van....het kussen is dus aan de voor- en achterkant hetzelfde.


Dit kussen wil ik op marktplaats te koop aanbieden voor 20 euro (incl. binnenkussen). Misschien kan ik er nog iemand anders blij mee maken....nog meer strikvormige kussens in ons huis ziet mijn man namelijk denk ik niet zitten haha. Mocht je interesse hebben, laat dan gerust hier of op facebook een berichtje achter. Een mailtje sturen kan uiteraard ook: lindia.van.munster@gmail.com


Geniet van je zondag!

Groetjes,
Lindia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen