Pagina's

zondag 29 juli 2012

Taartbord of decoratie plateau?

Hoi!


Gisteren kreeg ik van mijn moeder zomaar dit bord van Riviera Maison cadeau. Echt super leuk! Dit bord is van metaal en staat op een voet in klassieke stijl. Eigenlijk is het een plateau om een taart of cake op te leggen, maar ik vind hem ook heel geschikt als decoratief dienblad voor kaarsen.


Dit plateau laat echt zien dat eenvoud zeker mooi kan zijn. Geen tierelantijnen, maar simpelweg een rond metalen bord op een voet.


In het midden van het bord heb ik een armeluiszilveren waxinelichthouder staan met daaronder een rotan onderzetter. Verder liggen er eigenlijk alleen maar schelpen op. Ik vind het erg mooi om al die verschillende kleuren bij elkaar te zien.....geen schelp is hetzelfde en al die witte, grijze, blauwe, bruine, beige en oranje tinten vind ik heel sfeervol.


Je kunt dit plateau heel goed aanpassen aan de tijd van jaar. In het najaar kun je bijvoorbeeld decoreren met dennenappels en rond de feestdagen met ledlampjes en kerstballen. Verschillende witte kaarssen bij elkaar staan weer heel mooi als het buiten gesneeuwd heeft;) En wat dacht je van enkele zijden bloemen voor in het voorjaar?


Als ik binnenkort weer eens een taart bak zal ik dit bord zeker gebruiken waar het eigenlijk voor bedoelt is. Maar het is toch zonde om deze de rest van de tijd in de kast te laten staan nietwaar?


Geniet van je zondag!


Groetjes
Lindia

4 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Ontzetttend leuk gedaan zo, die cakeschaal met zomerse schelpen:-)
    Mooi dat je een nieuwbouwhuis zo sfeervol aankleed met een tikje brocante.

    Groet Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Misschien ook van die chocolade schelpjes erin in plaats van de echte schelpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Lindia, ik vind de foto's op je blog prachtig en zijn voor mij een inspiratiebron om mijn huis sfeer te geven. Ik ben al geruime tijd op zoek naar ook zulke mooie blauw/bruine schelpen, maar kan deze nergens vinden. Kun je mij advies geven? Hoop gauw je reactie te lezen en veel decoratie plezier!
    Hartelijke Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, De blauwe en bruine schelpjes heb ik gevonden in Noordwijk op het strand. De grote schelpen heb ik bij de Xenos en bij het tuincentrum gekocht. Groetjes, Lindia

      Verwijderen