Pagina's

zaterdag 28 juli 2012

Tablescape in strandsfeer

Hoi!


Als je in de zomer heerlijk lang wilt tafelen en genieten van zwoele zomeravonden is het erg leuk om een mooi gedekte tafel te hebben. Vandaag heb ik dan ook een tablescape gedaan in strandsfeer. Als ik aan het strand denk dan denk ik aan schelpen, lichtblauw, linnen, wit, zand, en ontspanning. Deze elementen heb ik geprobeerd terug te brengen in deze tablescape.



De basis is, zoals altijd, een wit tafelkleed. Hier overheen heb ik een linnen loper gelegd. Linnen past goed in een strand thema vind ik. De onregelmatige structuur van linnen, in combinatie met de prachtige kleur is helemaal super.


Deze tafel is gedekt voor vier personen en bij elke stoel ligt een houten placemat. Deze placemat is gemaakt van kleine aan elkaar gebonden houten latjes die mij doet denken aan het verweerde hout van een strandpaviljoen.


De lichtblauwe glazen van de IKEA zorgen net voor dat beetje kleur wat mooi afsteekt bij de verder neutrale tinten.


Bij lange zomeravonden aan tafel mag kaarslicht natuurlijk niet ontbreken. Twee lantaarns en twee waxinelichthouders staan dan ook op tafel. Het armeluiszilver van deze waxinelichthouder vind ik heel sfeervol omdat het kaarslicht mooi gefilterd wordt.


Wat vinden jullie van deze soepkommetjes? De schelpjes op de zijkant zijn heel mooi gedetailleerd. Ik heb deze kommetjes van mijn zus gekregen en zij heeft ze gevonden bij een brocante winkel.


In het midden van de tafel staat een etagère met schelpen waarvan ik de meeste zelf gevonden heb op het strand. Alleen de grote schelp heb ik gekocht. Deze kwam ik laatst tegen bij de Xenos.


Vinden jullie het wat?


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het een erg mooie, rustgevende tablescape. De servetringen van schelpjes vind ik erg mooi, mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi,

      Ik ben blij dat je deze tablescape mooi vindt...ik vind het een heerlijk rustgevend geheel:) De servetringen zijn van Riviera Maison.

      Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  2. Ik zoek die placemats van houten latjes. Waar zijn die te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zoek die placemats van houten latjes. Waar zijn die te koop?

    BeantwoordenVerwijderen