Pagina's

woensdag 8 augustus 2012

Brocante kartonnen labeltjes

Hoi!


Hoewel ik hou van een beachy sfeer in huis vind ik een plas water in de woonkamer wel iets te veel van het goede…maar, we zijn bezig om alles op te lossen. In de tussentijd ga ik uiteraard gewoon door met mijn bezigheden in huis:) Zo heb ik gisteravond deze kartonnen labels gemaakt. Schattig toch?


Op websites met een brocant thema, maar ook in tijdschriften en brocante winkels zie je regelmatig soortgelijke labels. Er zitten vaak super mooie exemplaren tussen! Dat leek mij nou leuk om zelf eens te maken! Het is echt super makkelijk want je hebt alleen wat karton, lijm, papier en wat lint of touw nodig.


Om deze te maken heb ik eerst een stukje karton in de vorm van een label geknipt. Daarna heb ik aan weerszijden een mooi plaatje vastgeplakt met wat papierlijm. De plaatjes die ik gebruikt heb zijn zelfgemaakte foto’s van voorwerpen in ons huis. Door deze in sepiakleuren uit te printen krijg je gelijk een echte brocante uitstraling. Ik heb één label met een afbeelding van schelpen gemaakt, één met een afbeelding van muziekpapier en één met een afbeelding van een brocante koffer.


Dit soort labels zijn leuk om cadeau te geven door ze aan een ingepakt cadeautje vast te maken. Of wat dacht je van een label om een simpel bloemenvaasje? Staat lief vind je niet?


In huis vind ik het super om te decoreren met labels. Door ze bijvoorbeeld aan een kastdeur te hangen of aan het handvat van een oude koffer zorg je voor leuke brocante details die je woning extra sfeervol maken.


Als je van knutselen houdt maar wel snel klaar wilt zijn en niet te ingewikkeld wilt doen dan zijn dit soort labels helemaal leuk om te maken!


Veel plezier en fijne avond!

Groetjes,
Lindia


6 opmerkingen:

  1. Dag Lindia,
    Wat maak je leuke labels, echt mooi!
    Ik ben je gaan volgen hoor.
    En wil je vragen of je mijn blog ook wilt volgen.
    Graag hoor ik van je!
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Wanda, Dankjewel! Jij maakt ook erg mooie dingen. Hele leuke blog heb je! Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  2. Wat grappig ik wil juist een post plaasten over labels die ik zelf gemaakt heb.
    Kom ik op jou blog terecht. Leuk gedaan ik ben benieuwd wat je van mijn labels vind.
    Ik zou het erg leuk vinden als je een kijkje wil nemen op mijn weblog en me wil gaan volgen.
    Groetjes,
    Nelleke
    http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nelleke, Ik heb je labels bekeken...ze zijn erg mooi! Echt leuk zo met dat kant! Muziekpapier vind ik ook super om mee te knutselen.., ik ga even op mijn gemakje je blog bekijken..helemaal leuk. Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  3. Hoi Nelleke,
    Ik ben cateraar en mag binnenkort een Wedding tea verzorgen. Nu wil ik leuke labels maken bij de hapjes en een paar labels met de initialen van het bruidspaar erop. Heb jij nog een leuk idee? Groetjes Mandy

    BeantwoordenVerwijderen