Pagina's

dinsdag 21 augustus 2012

Gedroogde Hortensia's uit eigen tuin

Hoi!


Hebben jullie ook Hortensia's in de tuin? Ik vind het echt prachtige planten die in een tuin eigenlijk niet mogen ontbreken!


Hortensia's zijn bladverliezende heesters die in het voorjaar grote groene bladeren krijgen. Zonder bloemen zijn het al mooie planten, maar als ze eind juli dan gaan bloeien dan lijkt het net of de plant een feestje geeft voor de buitenwereld:) De bloemen zijn heel groot en hebben de prachtigste kleuren! en het leuke is dat wanneer de bloemen uitgebloeid zijn je in huis nog kunt genieten van gedroogde exemplaren.


Dit jaar heb ik voor het eerst gedroogde Hortensia's uit eigen tuin in de woonkamer staan. Het zijn slechts drie bloemen want de struiken zijn nog niet zo groot en hebben nog niet zo veel bloemen. Ik hoop dat de struiken de komende jaren mooi groot worden en veel bloemen krijgen.


Ik ben super blij met mijn drie bloemen! In een brocante interieur komen ze echt prachtig tot hun recht......


....deze grote delicate bloemen passen eigenlijk in iedere kamer en zijn super leuk om mee te decoreren. Wat dacht je van een paar bloemen op je nachtkastje om gelijk van te genieten als je wakker wordt? Of een vaas gedroogde Hortensia's in de badkamer? Dan creĆ«er je een echt Spa sfeer! Bij mij staan ze nu in drie glazen flesjes op de eettafel.....Ik ben helemaal blij met deze oogst uit eigen tuin:)


Geniet van het mooie weer!

Groetjes,
Lindia


2 opmerkingen:

  1. Prachtig....prachtig..prachtig...voor de eerste keer in mijn leven een Hortensia in huis gehaald..ik geniet er elke dag van..en groeien zo hard! De jouwe in de vaasjes heel nostalgisch om te zien en zo brocante, en die kleuren..geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, Hortensia's zijn inderdaad heel mooi! Binnenkort kunnen we ze buiten weer in bloei zien staan:) groetjes, Lindia

      Verwijderen