Pagina's

zaterdag 11 augustus 2012

Roosjes in een vaas: Modern of Brocant?

Hoi!


Bloemen in huis staan gezellig, sfeervol en warm. Eigenlijk vind ik bijna alle soorten snijbloemen mooi, en ook alle verschillende kleuren bloemen zijn in ons huis welkom. Gisteren heb ik twee bosjes bloemen gekocht: een bos witte en een bos oranje rozen. Rozen passen in ieder interieur en je kunt met de keuze van je vaas een brocante of juist moderne uitstraling creëren. Dat is eigenlijk ook wat ik gedaan heb met de twee bossen die ik gisteren heb gekocht:)


De witte rozen heb ik in een emaille lampetkan gezet. Een enkel schelpje met een touwtje eraan vast zorgt voor een beachy tintje. Als je van brocante houdt dan kan het bijna niet anders dan dat je dol bent op bloemen in een emaille kan nietwaar? Je hebt gelijk een brocante sfeer, en een lampetkan staat heerlijk nonchalant in huis. Zelfs een lege jampot of oude weckpot staat super leuk en brocant met een bosje rozen erin!


Hou je meer van een wat strakke of modernere uitstraling dan kun je rozen beter in een cilindervaas doen. Deze bos rozen staat in een hoge smalle glazen vaas. Ik heb deze rozen zo afgeknipt dat de bloemen net onder het randje van de vaas uitkomen. Hierdoor heb je eigenlijk maar weinig bloemen nodig om toch het idee van een grote bos te creëren. De bloemen zitten als het ware ingekapseld in het glas. Staat chique vind je niet?


Hoewel ik dol ben op een brocante sfeer in huis vind ik het erg leuk om hier en daar juist een wat strakke uitstraling te creëren. Juist de combinatie van brocante en modern kan heel erg mooi zijn. Het contrast tussen de cilindervaas en het brocante mandje wat naast elkaar op onze eettafel staat vind ik verrassend en verfrissend!


Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Kiezen jullie liever voor de lampetkan? Of vinden jullie de cilindervaas juist beter in huis passen?


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen