Pagina's

woensdag 19 september 2012

Decoreren in herfstsfeer: met dennenappels!

Hoi!

Vandaag is het weer echt omgeslagen; het is koud, ongeveer 14 graden, en nat. 's Avonds merk je de laatste tijd al dat het eerder donker wordt en het duurt niet lang meer voordat de verwarming in huis weer aan gaat. Hoewel we er misschien nog niet aan moeten denken is het dit weekend al wel officieel....het is dan namelijk herfst! Natuurlijk is het nog niet echt volop herfst...het zal nog wel een paar weken duren voordat de bomen gaan verkleuren en het 's avonds echt vroeg donker wordt...toch vind ik het erg leuk om het in huis nog wat gezelliger te maken nu we niet meer 's avonds in de tuin kunnen zitten;)


Herfst is het seizoen van langer wordende nachten, het seizoen van regen, grijze luchten en wind. Maar het is ook het seizoen van ongelooflijk veel tinten rood en oranje in de natuur, en het seizoen waarin wij het in huis langzaam aan knusser gaan maken....eigenlijk een heerlijk seizoen dus!


Sinds enkele dagen heb ik 's avonds in onze woonkamer alweer de kaarsjes branden en op verschillende plaatsen heb ik gedecoreerd met dennenappels. Dat vind ik echt bij de herfst horen en het gaat erg mooi samen met kaarslicht...zoals bij deze glazen paddenstoel bijvoorbeeld. Afgelopen maanden heb ik hier een blauwe kaars met schelpen in gehad, maar nu vind ik deze paddenstoel erg sfeervol met een witte kaars en wat dennenappels.


Ook de etagèrepotten op ons aanrecht heb ik gevuld met dennenappels en ook met stukjes boomschors.


Zo....nu de kaarsjes weer branden in huis en de decoraties zijn aangepast aan het najaar is het de hoogste tijd om heerlijk op de bank te kruipen met een kopje thee en een romantisch boek....heerlijk toch die herfst;)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


1 opmerking:

  1. Hoi Lindia , ik vroeg mij af waar ik het lint van riviera maison kan kopen , ik vind het zo,n leuk idee,
    Jij heb mij wel weer achter de naaimachine gekregen , en heb ook van die leuke kussens gemaakt , geweldige inspiratie jou site , ik krijg weer overal zin in mijn huis, ik blijf je zeker volgen , ik hoop van je te horen. Gr Wil

    BeantwoordenVerwijderen