Pagina's

maandag 3 september 2012

Gedroogde lavendel

Hoi!


Hoewel het nu buiten prachtig weer is, begin ik toch te merken dat we langzaam naar de herfst gaan. 's Avonds is het niet meer zo lang licht als twee maanden geleden en sommige planten raken uitgebloeid. Hoewel ik de zomer een heerlijk seizoen vind, vind ik de herfst minstens zo mooi. Deze tijd van het jaar staat de Heide prachtig in bloei en vanaf volgende maand gaan de bomen mooi rood kleuren. Het is bijna alsof moeder natuur aan ons wil laten zien dat er nog warmte is, ondanks het dan gure weer;)


In huis ga ik nu ook langzaam aan de woonaccessoires aanpassen. Op mijn eettafel staan nu gedroogde Hortensia's en op verschillende plaatsen in huis staat gedroogde Lavendel, zoals op de overloop. Hier staat een bosje Lavendel in een kan waar een afbeelding van Lavendel op getekend is. Grappig nietwaar?


Als ik nu de trap op loop dan komt de geur van Lavendel me tegemoet. Heerlijk is dat!


In de badkamer staat ook een kan met gedroogde Lavendel. Deze witte emaille kan van de IKEA is één van mijn favoriete woonaccessoires.


Passen jullie in huis ook de woonaccessoires aan met de seizoenen? Ik ben nu begonnen met gedroogde bloemen, maar wil daar straks ook dingen zoals dennenappels en mooie takjes aan toevoegen.

Zolang het buiten nog mooi weer is moeten we uiteraard proberen zoveel mogelijk hiervan te genieten. Als het straks echter guur en donker wordt dan is het toch ook wel fijn om het binnen extra knus te maken met kaarslicht, warme chocolademelk en slagroom;)


Geniet van de nazomer!

Groetjes,
Lindia


1 opmerking:

  1. Heb de gedroogde lavendel nu in mijn badkamer in de kast liggen! staat leuk en ruikt nog lekker ook! xxx

    BeantwoordenVerwijderen