Pagina's

maandag 17 september 2012

Verweerde spiegel met louvre luiken

Hoi!


Onze buren hadden al een tijdje een juweeltje van een spiegel in de tuin hangen met louvreluikjes ervoor. Kennen jullie dat soort spiegels? Ik vind ze erg sfeervol en in een beachy interieur staan ze prachtig! Vorige week besloten de buren om deze spiegel weg te doen en ik mocht deze zomaar van hun hebben...echt super!


De spiegel heeft maandenlang buiten gestaan en is daardoor in vrij slechte staat. Het hout is hier en daar wat krom getrokken vanwege het vocht en de lak is voor een groot deel afgebladderd. De scharnieren van de louvreluikjes zijn bijna volledig doorgeroest en hierdoor sluiten de luiken niet meer goed. Hier zie je hoe de spiegel er momenteel aan toe is;) hij is zo vies dat je mij bijna niet ziet staan.....


.....maar als je er oog voor hebt dan zie je zoveel moois! Zoals de prachtige louvreluiken waarvan alle latjes nog intakt zijn, de prachtige spiegel die aan de bovenzijde in een boog loopt en het massieve hout wat mooi opgeschuurd kan worden. Het is echt een mooie zware spiegel:)


Deze spiegel verdient een tweede leven in ons huisje! Ik denk dat hij in het wit erg mooi is denk je ook niet?


Uiteraard zal ik jullie laten zien hoe de spiegel geworden is als wij er mee klaar zijn;)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen