Pagina's

zaterdag 26 januari 2013

Bloembollen in glazen vaas

Hoi!


Hoewel het buiten nu nog te koud is voor Narcissen en andere voorjaarsbloeiers, zie je ze wel volop te koop in tuincentra en bloemenwinkels. Van Blauwe druifjes tot Hyacinten en van Narcissen tot Krokussen, overal worden daar nu bolletjes van verkocht. Je ziet ze in leuke rieten mandjes en aardewerken potjes, allemaal door elkaar of juist van één soort.


Ik vind het heerlijk om mijn huis al langzaamaan een lente sfeer te geven. En dat kan prima met deze bloembolletjes. Helaas is er wel één nadeel: mijn katten nemen graag een hapje uit de groene stengeltjes en dat komt de bloei natuurlijk niet ten goede. Gelukkig heb ik daar nu een oplossing voor: ik zet de bolletjes gewoon in een hoge vaas en dan blijven de katten er wel vanaf. Gelukkig laten ze de bloemen die er bovenuit steken wel met rust;)


Deze Narcissen heb ik voor 99 eurocent gekocht bij het tuincentrum, en met wat potgrond, zelf gevonden schelpjes en een stuk Riviera Maison lint creëer je gemakkelijk een low-budget lente tafereeltje. Super toch?


Laat de lente maar komen!


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia


3 opmerkingen:

  1. Hoi Lindia! Via Eefie kom ik op je Blog, helemaal leuk!! De lentebloemen in de vaas... zo kom je al helemaal in de lentesfeer. En je bank met de kussens in je vorige blog, erg leuk gedaan! Ik meld me aan als volger.
    Je bent ook welkom op mijn blog, 't Bezige bijtje!
    Lieve groet,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Miriam, Bedankt voor je leuke reactie! Ik ga zeker een kijkje nemen op je blog! Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  2. Simpel, maar altijd leuk een lint ergens omheen ;)!!!

    BeantwoordenVerwijderen