Pagina's

dinsdag 1 januari 2013

Orchidee in hoge vaas

Hoi!


Bij het tuincentrum hebben jullie het vast weleens gezien, van die hoge glazen vazen met Orchideeën erin. Zelf vind ik dat erg mooi en mijn Orchideeën staan tijdens de bloei dan ook vaak in zo'n hoge vaas. Als ze uitgebloeid zijn dan haal ik ze hier meestal uit en zet ik ze op zolder voor het raam totdat ze weer gaan bloeien. Dit werkt prima en zo heb je heel lang plezier van je Orchidee.


Om een Orchidee goed te laten bloeien in een hoge vaas zijn er wel enkele dingen waar je rekening mee moet houden. Orchideeën houden namelijk niet van natte voeten, en in een vaas wordt het onderin snel vochtig. Geef je Orchidee dus pas water als je de wortels van groen naar grijs ziet verkleuren. Zet de vaas op een lichte plek, maar niet voor een raam waar de zon pal op schijnt. In zo'n vaas wordt het dan veel te warm voor je Orchidee. Als de vaas erg smal is dan kun je het beste niet de hele plant erin zetten, maar de bloemen er bovenuit laten steken. Zo is er toch voldoende luchtcirculatie voor je Orchidee.


Deze orchidee staat in een plastic binnenpot. Eén maal per week haal ik de orchidee uit de vaas om deze enkele minuten onder te dompelen in water. Het is natuurlijk niet mooi als je de plastic pot ziet in je vaas. Dat kun je voorkomen door wat kunst mos onderin om de pot heen te doen. Staat leuk nietwaar?


Ik wens iedereen een gelukkig en mooi 2013!

Groetjes,
Lindia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten