Pagina's

dinsdag 7 mei 2013

Chrysanten, Tulpen, Anjers....

Hoi!


Het hele jaar door heb ik bloemen in huis staan, allerlei kleuren en soorten. Hoewel het erg mooi kan zijn om in huis en in de tuin één stijl of kleur te kiezen, ga ik als het om bloemen gaat juist voor vanalles door elkaar. Dit komt enerzijds omdat ik niet zoveel verstand heb van tuinieren en dus niet weet "hoe het hoort", en anderzijds omdat ik gewoon niet kan kiezen....ik vind zoveel bloemen mooi! Lekker rommelig dus, maar wel gezellig:)


In de woonkamer staan nu bijvoorbeeld verschillende Orchideeën in bloei, maar ik heb ook Chrysanten en Anjers staan. De Anjers waren helaas niet zo'n goed idee, want onze kat Jamie vind deze erg smakelijk. Een bos aangevreten Anjers is iets te rommelig naar mijn idee;) Gelukkig zijn de Orchideeën altijd een succes en laten de katten ook de Chrysanten met rust.


In de tuin zijn momenteel de tulpen volop in bloei. Rode, gele en oranje exemplaren vormen in onze tuin een vrolijk geheel. Vorige jaar heb ik de bloembollen geplant dus het was een verassing wat er zou opkomen. Het zijn niet alleen verschillende kleuren, maar ook verschillende vormen Tulpen. Sommige hebben puntige randjes en anderen lopen juist rond. Ik heb grote en kleinere exemplaren staan en sommige zijn tweekleurig...super!


Eigenlijk is het vanaf begin van het jaar al één groot feest om de tuin in te kijken. Eest waren de winterviolen en de Krokussen volop in bloei, gevolgd door de Narcissen, Blauwe Druifjes, de Forsythia en de Pruimenbloesem. Nu weer Tulpen en straks gaan de Rododendrons, de Rozen en Hortensia's hun schoonheid vertonen, gevolgd door de Phloxen, en de Hibiscussen. Uiteraard laat ik jullie de foto's hiervan graag zien als het zover is!


Mooi wat bloemen doen nietwaar?;)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


1 opmerking: