Pagina's

maandag 29 juli 2013

Kleuren en seizoenen

Hoi!


Hebben jullie ook bepaalde kleurassociaties bij ieder seizoen? Het voorjaar is voor mij de kleur van lichtgeel en frisblauw, als mijn tuin vol staat met Narcissen, Krokussen en Blauwe druifjes. De herfst vind ik juist rood, oranje en wit, als de bessenstruiken op hun mooist zijn, de Esdoorns rood kleuren en de Viburnum Tinus vol zit met witte bloemetjes. De zomer is voor mij helemaal roze en paars, met bloeiende Phloxen, Hybiscus, Hortensia's en Petunia's. En de winter? Dan denk ik aan witte sneeuw, maar ook aan groenblijvende Buxus en Schijnhulst.


Nu is de tuin dus vooral roze, paars en lila...wat een heerlijke kleuren zijn dat toch!


De Hortensia's vallen het meeste op met hun grote bloemen...


....Maar ook de bloemetjes van de Dahlia zorgen voor paarse borders.


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia




2 opmerkingen:

  1. Vind vooral de hortensia erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige♥ blog ♥ ga je♥ dus ook volgen♫..;)
    Lieve♥ zomer☼ groetjes♫ Gaby...♥

    BeantwoordenVerwijderen