Pagina's

woensdag 3 juli 2013

Voortuin

Hoi!


We zijn afgelopen weekend druk bezig geweest met het aanleggen van een tuintje aan de voorkant van ons huis. Ons huis werd twee jaar geleden opgeleverd met aan de voorzijde een veranda van anderhalve meter diep. Er lagen alleen tegels. Om dat saaie beeld wat de doorbreken had ik er altijd verschillende potten met planten staan. Het leek mij leuk om wat meer een tuintje te maken, en daar zijn wij dan ook mee aan de slag gegaan. Zo ziet onze 'voortuin' er nu uit:



Gezellig nietwaar? Eigenlijk is het heel simpel wat we hebben gedaan. We hebben namelijk aan de voorkant een rij tegels verwijderd en tegels terug geplaatst die half zo diep zijn. Dus in plaats van 50x50 cm zijn deze tegels nu 50x25 cm. Hierdoor konden wij in deze ontstane strook aarde een buxushaagje planten. Deze plantjes zijn nu natuurlijk nog klein, maar over een tijdje wordt dit een leuke haag. Rond de buxusjes hebben wij de aarde opgevuld met grijze steentjes.


Aan weerszijden van de veranda hebben wij ook tegels verwijderd, om zo twee borders te maken. het zand hebben we eruit geschept (wat een klus, zeker twintig zakken!), en daarna hebben we er potgrond in gedaan en verschillende planten geplant....het resultaat is een schattig tuintje.


In de borders heb ik een onder andere een Hybiscus, wat perkgoed en een gele Roos gepland. Ook staan er twee Glansmispels op stam die 's winters groen blijven.


Ik ben super blij met het resultaat, en ik hoop dat de mensen in onze straat het leuk vinden en dat zij zelf ook een tuintje aan gaan leggen. Tja ik hou nou eenmaal van veel groen, en wijken met veel haagjes en vrolijke tuintjes zijn helemaal mijn ding;)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


2 opmerkingen:

  1. ik vind het resultaat heel mooi.... een gezellig voortuintje....erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gezellig! Echt een leuk tuintje!

    BeantwoordenVerwijderen