Pagina's

dinsdag 22 oktober 2013

Nieuwe Orchidee

Hoi!


Vorige week zijn we naar de Orchideeënhoeve geweest in Luttelgeest, een prachtige plek om te genieten van tropische warmte, prachtige vlinders, ondeugende lori papegaaien en ontelbaar veel Orchideeën. Wij gaan eens in de paar maanden naar de Orchideeënhoeve toe en het is altijd weer super leuk. Bij de Orchideeënhoeve zit ook een winkel waar ze, hoe kan het ook anders, Orchideeën verkopen. Als we daar zijn neem ik er altijd eentje mee naar huis.


Dit keer heb ik deze prachtige Phalaenopsis Orchidee meegenomen. Ik vind de kleur ontzettend mooi. Het uiteinde van de bloemblaadjes is bijna wit, terwijl het midden dieproze is. Phalaenopsis Orchideeën zijn de meest populaire soort, en dat is niet zo gek: ze kunnen vele maanden bloeien. Zo heb ik bijvoorbeeld een wit exemplaar in huis die al vanaf januari aan één stuk door bloeit. Uitgebloeide Orchideeën doe ik nooit weg. Ik zet ze dan op zolder op een lichte plaats onder het raam. Binnen twee a drie maanden bloeien ze vaak weer en dan krijgen ze een mooie plek ergens anders in huis. Zo vind ik Orchideeën prachtig in de vensterbank, op je nachtkastje, of op het aanrecht:)


Deze nieuwste aanwinst staat nu op onze eettafel, waar ik er als het goed is nog maanden van kan genieten:)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen