Pagina's

zaterdag 14 december 2013

Brocante grenen TV kast

Hoi!


Onze zolder wordt steeds gezelliger. Sinds deze week staat er namelijk een "nieuw" tv kastje. Het is een grenen kastje van Marktplaats waar ik 25 euro voor heb betaald. Zo zag het kastje eruit toen wij deze laatst ophaalden. Er moest aardig wat aan gebeuren. Het hout zat vol met krassen en het kastje rook behoorlijk naar sigarettenrook. Het grenenhout was echter mooi massief en de bolpootjes vond ik super leuk!


Met de schuurmachine heb ik deze kast eerst kaal geschuurd. Daarna moesten we de krassen en gaten plamuren. Ook kreeg het kastje een grondige schoonmaakbeurt. Dat was wel nodig haha! Vervolgens hebben we een laag grondverf en een laag lak op waterbasis aangebracht. Het resultaat is een fris, en heerlijk brocant gerestyled kastje. Ik ben super blij met het resultaat!


Het blad heb ik donkergrijs gelakt en met de hand heel zachtjes opgeschuurd voor een brocant effect. De rest van het kastje is heel licht grijs, bijna wit gelakt. De knoppen die er oorspronkelijk op zaten heb ik vervangen door zwart metalen handgrepen. De scharnieren moesten wel opnieuw afgesteld worden want één van de deurtjes sloot niet goed, dat is nu gelukkig opgelost.


Wat vinden jullie van het resultaat? Best leuk toch voor die paar centen;)


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia


4 opmerkingen: