Pagina's

zondag 22 december 2013

De kersttafel

Hoi!


Aanstaande woensdag is het eerste kerstdag, en dan hebben wij een huis vol visite. Met familie en vrienden maken wij er dan een gezellige dag van. Cadeautjes uitpakken, een fijne wandeling en een heerlijk diner, echt super! Ik kan me dan altijd helemaal uitleven op het aankleden van de kersttafel. Vandaag heb ik daar alvast mee geoefend, om te kijken of wat ik in gedachten heb ook echt leuk staat.


Tijdens eerste kerstdag zijn we met een grote groep en dan staan er twee eettafels in de lengte tegen elkaar aan. voor slechts 9,95 euro heb ik een pak taupekleurige IKEA gordijnen gehaald en daar twee tafelkleden van gemaakt. Een kwestie van op maat knippen en omzomen. Helemaal low budget, maar wel super leuk. Op de taupekleurige tafelkleden komen grijze lopers (ja ook dit zijn IKEA gordijnen;)


Bij ieder bord staat een glazen flesje met satijnlint en een kerstballetje voor een feestelijk effect. Tijdens eerste kerstdag zal ieder flesje gevuld zijn met een paar bloemen. De flesjes zijn allemaal verschillend, want het zijn lege waterflesjes, parfumflesjes en olijfolieflesjes die ik de afgelopen tijd bewaard heb.



Een paar dennenappels zorgen voor een echte kerstsfeer......


....en natuurlijk mag een kerstboom met twinkelende lampjes niet ontbreken;)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen