Pagina's

zaterdag 7 december 2013

Een echte kerstboom!

Hoi!


Het neerzetten en optuigen van de kerstboom vind ik super leuk. Ik kan me van vroeger herinneren hoe gezellig het altijd was thuis als de boom werd neergezet. Mijn moeder zette dan kerstmuziek op en we waren dan de hele avond met z'n drieën bezig met het versieren van de boom. Het engeltje moest altijd bovenin, vlak onder de kerstster, en alle waxinelichthouders in de vorm van grachtenpandjes werden dan tevoorschijn gehaald.

Dit jaar heb ik zelf voor het eerst een echte kerstboom gehaald. Onze mooie, maar wel erg symmetrische kunstkerstboom blijft dit jaar op zolder. Zo ziet mijn eerste echte kerstboom eruit:


Het is een blauwspar met kluit. Ik ben heel benieuwd hoe de boom blijft staan de komende weken. Ik hoop dat er niet teveel naalden uitvallen (dus dat ik niet voor kerst al met een kale boom zit), en ik hoop vooral dat de hond en de katten de boom met rust laten:) Deze blauwspar heeft een prachtige blauwgroene kleur en ruikt heerlijk!


Ik heb, net als vroeger bij ons thuis, een verzameling zilveren en witte kerstballen. Dit jaar heb ik echter ook Riviera Maison lint in de boom gestrikt. Dit past helemaal bij de kleine boompjes op het aanrecht!


Hebben jullie de kerstboom al neergezet? En kiezen jullie dit jaar voor een echte kerstboom of voor een kunstboom?


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia


2 opmerkingen:

  1. Prachtige kerstboom,ook hier staat dit jaar voor het eerst een echte boom. Zalige geur geeft dat in huis hé!! Geniet ervan... Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie boom hoor! Toch wel leuker een echte boom he ;)?!

    BeantwoordenVerwijderen