Pagina's

donderdag 23 januari 2014

Kristal

Hoi!

Glinsterend glas en prachtige kleurschakeringen als de zon erop schijnt: dat is kristal. Wie wordt daar nou niet blij van!


Kristallen karafjes, bonbonieres en onderzetters: je ziet ze veel op vlooienmarkten. Super leuk om mee te decoreren in huis of natuurlijk om dagelijks te gebruiken. Je hebt al kristallen schaaltjes en onderzetters voor een paar euro. Je kunt echter ook hele speciale, dure exemplaren vinden.....kijk maar eens op Marktplaats. Mijn verzameling kristal bestaat uit deze drie items: een karafje en twee bonbonschaaltjes.


Het karafje heb ik enkele jaren geleden op de zolder van mijn oudoom gevonden. Vlak voordat hij ging verhuizen mocht ik een kijkje nemen op zijn zolder, om te speuren naar brocante schatten;) Het karafje heeft daar lange tijd gestaan, vol met water, en zat dus vol kalkaanslag. Na een nachtje in de antikal was dit gelukkig verdwenen. Vinden jullie het geen schatje?


Mijn nieuwste aanwinst is deze bonboniere op zilveren voetje, die ik bij de vlooienmarkt gevonden heb. Ik heb er slechts 4 euro voor betaald! De mooie slijpsels in het glas laten dit schaaltje prachtig glinsteren. Nu zitten er theezakjes in, maar meestal gebruik ik dit schaaltje om gedroogde dadels of nootjes in te bewaren...super lekker voor bij de koffie:)


Komend weekend ga ik weer naar de vlooienmarkt....ik ben benieuwd wat voor kristal ik daar tegenkom! Hebben jullie brocante kristallen voorwerpen in huis?


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


1 opmerking:

  1. Leuke verzameling zo.
    Ik heb ook wel wat met glas.
    Die onderzettertjes die je noemt staan zo leuk op een stapeltje.
    En wist je dat kleine glaasjes vaak precies een waxinelichtje in past.
    Dat staat superleuk in dat geslepen glas.
    Bij mij staat er (helaas) ook een hele verzameling antieke glaasjes in een doos.
    Past niet in mijn huidig interieur, maar wegdoen kan ik het niet.
    Ben benieuwd wat je volgende aanwinst word.
    Groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen