Pagina's

dinsdag 21 januari 2014

Paradijsvogel

Hoi!

Hebben jullie ook weleens iets op een vlooienmarkt gevonden waar je al jaren naar op zoek was? Leuk is dat nietwaar?


Jaren geleden heb ik eens op de vrijmarkt tijdens koninginnendag een deel van een theeservies gekocht. Dat waren vier kop en schotels, een theepot en een suikerpotje. Het servies is van Heinrich Bavaria porselein en het mooie decor sprak me gelijk aan: een paradijsvogel en een donkergrijs bloesemtakje.


De theepot is pasgeleden stukgevallen, echt super jammer! Sindsdien ben ik op zoek naar een nieuw exemplaar. Er is ontzettend veel Bavaria porselein te vinden op Marktplaats en op vlooienmarkten....maar ja, net niet dat ene decor waar ik naar op zoek ben. Vorige week was ik echter op een vlooienmarkt toen mijn oog viel op een gebakset uit deze serie. Voor 10 euro mocht ik het taartbord en de 11 gebaksbordjes mee naar huis nemen. Echt super leuk!


Nu heb ik dus vier kop en schotels, een suikerpot en een gebakset van dit servies. Als ik ooit de theepot nog tegenkom zou dat natuurlijk erg leuk zijn, maar toen ik vorige week de gebakset vond kon mijn dag al niet meer stuk!


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


2 opmerkingen:

  1. Hallo Lin,
    Leuk dat ik dit servies van Heinrich en Co van Bavaria bij jou in je blog zie staan. Mooie foto's heb je ervan gemaakt!
    Ik heb het complete servies hiervan te koop op marktplaats gezet. Ik wil het servies het liefst verkopen aan een liefhebber, en daarom plaats ik hier dit berichtje. Groet, Mariƫtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien heb je het allang, maar het volledige servies staat vandaag 30 juni op marktplaats
    Laat je het even weten als je het koopt, dat zou ik leuk vinden,
    Groet Caat

    BeantwoordenVerwijderen