Pagina's

dinsdag 28 januari 2014

Tablescape: een gezellig ontbijt

Hoi!


Hoewel het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag schijnt te zijn, is het bij ons thuis ook de meest gehaaste maaltijd van de dag.....tenminste, doordeweeks dan. In het weekend nemen wij er juist uitgebreid de tijd voor;) Ik vind het dan namelijk super gezellig om de tafel uitgebreid te dekken voor het ontbijt. Een mooi tafelkleed, brocant servies, een gebakken eitje en verse koffie of thee, dat is pas een goede start van de dag! Deze tablescape laat zien hoe onze tafel er dan uit ziet (behalve dan dat deze tafel voor 4 is gedekt, en wij meestal met z'n tweeën ontbijten;)


De basis is altijd een wit tafelkleed en ja, meestal is het ongestreken en dus niet zo mooi glad als in een restaurant haha. Thee drinken we in het weekend eigenlijk altijd uit brocante kopjes. Ik vind dat super gezellig staan op tafel en het geeft je maaltijd een speciaal tintje. Dit servies kan uiteraard niet in de vaatwasser, maar ik vind het helemaal niet erg om ze met de hand af te wassen, het is immers weekend;) Deze kopjes zijn allemaal van Royal Albert, mijn favoriete merk.


De houten placemats heb ik jaren geleden bij de IKEA gekocht, ik vind ze perfect voor een beachy interieur. De servetten zijn van Riviera Maison. Een bos bloemen mag natuurlijk niet ontbreken op tafel en een beetje kaarslicht zorgt voor een knusse sfeer.


Dit prachtige roomstel is van Maastrichts Mosa porselein. Dit type porselein is niet helemaal wit, maar heeft juist een hele warme roomkleurige tint. Mijn collega heeft heel veel servies en dit roomstel had zij over...super bedankt Liesbeth, ik ben er heel blij mee!


Als ik deze tablescape zie krijg ik al helemaal zin in het weekend. Grappig eigenlijk dat je met alleen een paar kleine details, wat vrije tijd en goede koffie een heel fijn moment creëert om echt van te genieten! Het zit 'm in de kleine dingen......Hoe ziet jullie ontbijttafel eruit in het weekend?


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia



3 opmerkingen:

  1. Hoi Lindia, kom via via op jouw site terecht, keek, las, zag overeenkomsten en sloeg t op zodat ik mee kan blijven kijken.
    Ik heb ook 2 katten, hond, 2 konijnen. Vind je stijl erg leuk, heb dezelfde kleuren in mijn huis. Ook je tuin bracht me op ideeen al is t bij jou allemaal veel netter en strakker. Leuk al die foto's. Fijn weekend. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Hélène, Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Welkom! Gezellig hé, een huis vol dieren:) Veel leesplezier! Groetjes, Lindia

      Verwijderen
  2. Prachtige tafelstyling zeg! Heb net nieuwe tabletop items gehaald dus kan de inspiratie en mooie foto's goed gebruiken! Werkelijkwaar prachtig, maakt een ontbijt inderdaad zoveel specialer.. Leuke blog om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen